• karet

Brio sing eller ej?

Vi planerar nu för syskon och vill inhandla ny barnvagn. 
    Denna gång vill vi ha en vagn där man kan koppla fast babyskyddet direkt på chassit, som man bla kan göra på brio sing.

Vad är era åsikter om den vagnen?

Sen undrar jag om någon vet nån mer vagn som babyskydd kan kopplas direkt på chassit? 

• Svar på tråden Brio sing eller ej?
  • Al Zahra

Jag har en Brio Go den går också att koppla babyskyddet på. Har även haft en Bugaboo Cameleon som också funkar så.. Om du vill ha en Sing så har kopbarnvagn.se jätte bra pris på den! Ca 4000 för sitt och liggdel! Lycka till!

• oOMayaOo

Babyland har ett bra erbjudande på Singen just nu, sittvagn, liggdel och babyskydd för ca 4500:-
     http://www.babyland.se/brio-pkt-sing-och-primo_x_PKT366.aspx

+
    Den har ett handtag på liggdelens båge så att den är lätt att bära.
    Den är lätt att fälla ihop.  
    Teleskophandtag som har två olika lägen, bra för oss som är lite längre.
    Bra med plats i liggdelen.
    Man kan välja om man vill ha sitt delen vänd mot sig eller utåt.

-
    Väldigt bred om bakhjulen.
    Känns plastig och skralltig på nåt sätt. 
    Svårt att komma åt korgen under när man har liggdelen på- 

• Ami755

Rekommenderar inte Sing ! Även om de åtgärdat hjulfelet( de började gå snett efter 8 månader kolla på stan på de Sing vagnarna du ser)- den är oerhört klumpig att köra. Jag stötte i allt, hårda däck osv osv. Köpte den också billigt men inget bra. Kör nu En Quinny Buzz, mjuk lättkörd och generöst med plats. Går att klicka i Maxi Cosis bilbarnstol(samma företag som gör Quinny o Maxi Cosi).

Även Bugaboo Cameleon(som min lillasyster kör) kan man ha babyskyddet på om man köper adaptorer.

Lycka till med vagnköpet! 

• karet

Ami: Behövs det nån adapter till din vagn? Och finns det ligg- sittdel?

• Ami755

Om man köper den komplett med ligg o sitt så finns det adaptorer med till Maxi Cosis bilskydd eftersom det är samma producent. Adaptorerna som kommer med fungerar till både liggdelen och bilskyddet.
    De tar man sedan av när man ska ha sittdelen på. Kolla beba.se där köpte jag min all black edition

• karet

Ami755: ja men då förstår jag :) vi ar hittat en som vi bestämt oss för att köpa, det enda som saknas nu är själva maxi cosin, men den köper vi senare.

Tack för tipset. Kollade upp den och den ser ut att vara exakt det vi vill ha :)

Svar på tråden Brio sing eller ej?