Har du vart med om något övernaturligt?
Tror du på det övernaturliga?Har du vart med om något övernaturligt någongång? Vad? berätta gärna.
Har ingen aning om det var nåt "övernaturligt" eller inte, kanske var jag som drabbades av tillfällig psykos under några minuter eller nån stroke eller nåt, men jag har upplevt ett par saker som jag absolut inte kan hitta förklaringartill och som får håret att resa sig på armarna över när jag tänker på det vid ett par tillfällen i livet.
Vet inte vad jag tror, jag är kluven...dels har jag som sagt några egna upplevelser, men när andra berättar att de upplevt nåt tenderar jag att tro att de har nån psykisk åkomma
Jag har, på min mors sida, en medial gen som är väldigt stark. Min mors sida kommer från Norrland. Det sägs att vi har same- och shamanblod i oss. Vet dock inte om detta stämmer.
Jag har varit med om många övernaturliga saker, allt från borsten som kastades genom mitt rum till det förflutna i ett föremål som "spelade" upp sig för mig när jag hade det i handen. Det starkaste som har hänt mig var när jag såg min morfar för första gången...då hade han varit död i några år. Har även sett saker som stämt in och som har hänt när jag har spått med mina tarotkort och min pendel.
Har du varit med om något som du vill dela med dig av, ts?
Ja, det har jag faktiskt.
Satt vid datorn för några år sen ( ett tag efter att min svärmor gått bort, hon var medial) och helt plötsligt var det som en kall, mycket stark vindpust smekte mig på kinden och försvann. Jag kollade så inga fönster/dörrar var öppna men det var det inte. Det var ingen "vanlig" lätt vindpust utan en rejäl och väldigt kall.
Är säker på att svärmor var med mig där.
För några år sen firade jag och maken nyår i en stuga vid havet när jag helt plötsligt kände min svärmors parfym väldigt tydligt och direkt efter kände jag något krypa i håret och då hade jag en nyckelpiga där.
Det kanske inte var så märkvärdigt egentligen om det inte vore för att nyckelpigor brukar kallas för Maria Nyckelpiga och min svärmors andranamn var Maria!
Idag var jag på kyrkogården eftersom svärmor skulle fyllt år och när vi skulle åka därifrån och vi satt i bilen skulle maken starta bilen så han hade foten på bromsen eftersom vi stod i nerförsbacke. Då börjar bilen rulla utan att han hade startat och foten var fortfarande på bromsen. Det visste jag ju inte förrän vi kom hem, men när bilen rullade framåt fick jag en underlig känsla för det kändes som vi rullade bakåt på något konstigt sätt.
När vi kom hem berättade maken om bromsen och det tycktes vara underligt så jag nämde min känsla och då säger han att han också hade känt att vi rullade bakåt.
Jag känner på mej saker ofta. Men det värsta va när jag körde bil hem efter ett besök hos min mamma. Det kändes som ett knytnävslag i magen och jag tappade nästan andan. Fick stanna bilen och varva ner lite och ringde direkt till min svägerska och sa att jag va säker på att mamma, pappa eller mormor skulle vara död inom 6 månader. Nästan på dagen 6 månader efteråt dog min mamma i mina armar i sjukdom med snabbt förlopp.
Då blev jag säker på att jag har rätt om mins "känslor", att jag "vet" saker. Svårt att förklara.
Senaste tiden har jag till två olika kompisar som berättade att dom träffat en kille sagt namnet på killen utan att känna killen eller veta att det ens va något på g hos min kompis med en kille. Kompisarna (som inte känner varandra och vi har inga andra gemensamma vänner) har nästan tappat andan och undrat hur jag vet? Tja, inte vet jag, det bara ploppar ur mej ett namn och jag blir lika förvånad själv =)
För ca 2v sedan började jag jobba på ett boende jag praktiserat på tidigare. För 7 år sedan under min praktik kom det dit en boende (ett psykiskt boende) och denne hade bara utbrott och pratade inte. Natten till min första dag på jobbet drömde jag om en annan brukare jag jobbat med innan som inte kan prata, jag drömde att jag sprang på denna brukare som plötsligt kunde prata och sa att h*n blivit friskare och kunde nu tala och föra sej bland folk. På jobbet kom senna denna boende som bara haft utbrott för 7år sedan fram till mej och sträckte fram handen och presenterade sej. Då tappade jag hakan totalt, det va läskigt!! Men ack så häftigt!!
Detta är bara några saker jag "kännt på mej". Det händer i perioder och ganska ofta i dessa perioder.
Min mamma tror jag är och hälsar på ibland med. Vi bor på landet och när ena pojken va liten på sommaren hade vi nog ett 50tal flugor i sovrummet och de studsade mot oss flera gånger, antagligen vimmelkantiga av värmen. Jag blev så irriterad av dessa störande flugor och pojken kunde inte äta eller sova pga dom så jag sa rätt ut - mamma! ta bort dom jävla flugorna annars slår jag ihjäl dom och då kommer fanskapen till dej!
Tro det eller ej men inte ett surr hördes efter det och inte en fluga syntes till på flera timmar!
Ibland när jag har det jobbigt i sorgen efter mamma så känner jag något kallt dra igenom mej, jag tror det är hon. Det känns lite skrämmande men mest behagligt, inte som något farligt :)
Låter som om din svärmor är med er väldigt mycket och vakar över er. Låter också som om ni stod varandra nära. När vi förlora dem som står oss väldigt nära så vill de ibland gärna vara kvar och vaka över oss och se till så att vi har det bra innan de går vidare. Ibland kan de till och med ha ett meddelande som de glömt ge innan de gick bort. Det visar sig dock på ett annat sätt än det du berättar om.
Det du berättar om skulle jag tolka som hennes sätt att visa att hon är med er och att hon älskar er.
Underbart!
synd att jag inte kunde vara anonym för att annars låter jag väl dum i huvudet. Men jag har sett en tomte. Eller inte sett den, saken var den att jag och en vän var på väg till skogen som låg i närheten för att plocka granris vi skulle göra kransar av. Min mobil började pipa konstigt och vi fattade inte vad det var, ju närmare skogen vi kom så fick vi obehagskänslor både min vän och jag, och när vi kommit in ett par meter i skogen så börjar min mobil pipa frenetiskt och det blev lite utlösande som gjorde att vi sprang hem båda två i panik. När vi väl kom hem så såg vi båda två ett ansikte framför oss i huvudet. Japp det låter helt stört och jag brukar inte berätta just detta för att folk inte tror på det men hursomhelst så är det en dam som är lite av en 'häxa' som min vän pratade med ang. detta då vi båda två blev så fruktansvärt rädda, och då sa hon att det var känt att det fanns tomtar där och att det antagligen var någon av dem som var i färd med något och skrämde iväg oss. Ni får somsagt tro precis vad ni vill, jag förväntar mig inte att en kotte ska tro på mig
sen har jag haft med andar i både huset och sedan en av lägenheterna jag bott i. I huset så hörde man hur det gick folk på övervåningen fastän man var själv hemma. Inte jätteroligt. I lägenheten var jag äldre och då var det mest att saker man lagt på ett ställe dök upp på ett annat, man såg i ögonvrån hur någon gick förbi utanför rummet fastän man var själv hemma. Och så slog min lillasysters dator igång av sigsjälv mitt i natten utan att ens kontakten var i.
Vet på jobbet också inom hemtjänsten att många upplevt övernaturliga saker med folk som har gått bort, eller deras partners som redan gått bort.
tror det har med att göra hur mottaglig man är och hur mycket man tror på det. Jag har vuxit upp med att det är naturligt med andar så
Ja, jag tror, och ja, jag har varit med om en mängd olika händelser. Jag föredrar dock inte att berätta, en av anledningarna är atityder som nämns i första inlägget, att folk tror att man har en "psykisk åkomma"
Det är alldeles för mycket "har inte jag varit med/kan inte jag se så har ingen annan heller" för att jag ska delge mina erfarenheter och upplevelser hur som helst.
mattiasfru; Du låter inte alls knasig. Kan informera om att jag har ett tomtepar i min lägenhet som hjälper mig ibland. Har också växt upp med andar så jag vet hur det är.
solstugan; Kan nästan lova att din mor är med dig hela tiden. Du verkar ha en mycket stark medial sida som du kan utveckla ytterligare om du vill. Beklagar sorgen över din mor (skulle inte överleva om min dog), men hoppas den lättar lite av att veta att hon är med dig.
oj oj vet inte var jag ska börja...bor i rena rama spökhuset....
tror jag ska låta min sambo berätta om det istället då hon är bättre på att berätta.