• Anonym (Massörska)

Är det olagligt med happy endings?

Jag har massageutbildning och funderar på om det är olagligt att ge happy endings, dvs runka av en kille eller ge en tjej orgasm i samband med massagen? Någon som faktiskt vet?

Var går isf gränsen för vad som är olagligt?

• Svar på tråden Är det olagligt med happy endings?
  • lykantrophona

Att köpa "happy endings" blir ju olagligt, då det ses som köp av sexuell tjänst.

Vet inte exakt var gränsen går, men jag antar att det gäller när man börjar röra personens könsorgan och syftet inte är medicinskt (typ som på läkarbesök). Jag tycker det hela är lite larvigt. Massage som massage.

• Anonym (Massörska)
    lykantrophona skrev 2011-01-23 01:04:53 följande:
    Att köpa "happy endings" blir ju olagligt, då det ses som köp av sexuell tjänst.

Vet inte exakt var gränsen går, men jag antar att det gäller när man börjar röra personens könsorgan och syftet inte är medicinskt (typ som på läkarbesök). Jag tycker det hela är lite larvigt. Massage som massage.
    Ja, jag funderar också på detta väldigt då jag masserar muskler som ju känns otroligt skönt för den jag masserar. Men så kom jag åt en kvinnlig 'patients' bröst och hon sa uttryckligen att det var skönt så jag fortsatte, precis som om det vore hennes axlar. Jag förstår inte riktigt var gränsen går.

Är det olagligt för mig som massös eller bara för den som tar emot massagen?
  • mbj79
    Anonym (Massörska) skrev 2011-01-23 01:10:24 följande:
    Ja, jag funderar också på detta väldigt då jag masserar muskler som ju känns otroligt skönt för den jag masserar. Men så kom jag åt en kvinnlig 'patients' bröst och hon sa uttryckligen att det var skönt så jag fortsatte, precis som om det vore hennes axlar. Jag förstår inte riktigt var gränsen går.

Är det olagligt för mig som massös eller bara för den som tar emot massagen?
    Det är den som köper sexuella tjänster som begår brott, inte den som säljer. Det är alltså inte olagligt för dig.
  • Anonym (Massörska)
    mbj79 skrev 2011-01-23 01:14:03 följande:
    Det är den som köper sexuella tjänster som begår brott, inte den som säljer. Det är alltså inte olagligt för dig.
    Kan jag alltså tom erbjuda erotisk massage utan att kunna åka dit? Varför är detta inte isf mer förekommande eller är det bara jag som inte hänger med? =) Jag ska alltså hålla på med detta helt öppet utan att åka dit? Jag undrar pga vissa förfrågningar jag fått och jag vill veta var gränsen går..
  • mbj79
    Anonym (Massörska) skrev 2011-01-23 01:17:53 följande:
    Kan jag alltså tom erbjuda erotisk massage utan att kunna åka dit? Varför är detta inte isf mer förekommande eller är det bara jag som inte hänger med? =) Jag ska alltså hålla på med detta helt öppet utan att åka dit? Jag undrar pga vissa förfrågningar jag fått och jag vill veta var gränsen går..
    Jag vet inte riktigt hur man ser på det, men att marknadsföra sexuella tjänster blir ju som att uppmuntra folk till att begå brott...
  • lykantrophona

Tror väl att socialen och andra trevliga människor kan komma och hälsa på och fråga hur du mår etc. Sen om du är öppen med att sälja sexuella tjänster, så kommer ju polisen stå utanför dörren och haffa alla dina kunder. :P

Men det är inte olagligt för dig.

• Anonym (Massörska)
    lykantrophona skrev 2011-01-23 01:24:40 följande:
    Tror väl att socialen och andra trevliga människor kan komma och hälsa på och fråga hur du mår etc. Sen om du är öppen med att sälja sexuella tjänster, så kommer ju polisen stå utanför dörren och haffa alla dina kunder. :P

Men det är inte olagligt för dig.
    Oki.. jag är inte ute efter att erbjuda sexuella tjänster, men har såklart blivit tillfrågad. Kan tänka mig vissa tjänster som jag själv likställer med tex att massera axlar, lår eller vadsom, men skulle absolut inte erbjuda någon sexuellt tjänst. Ville bara veta var gränsen går..
  • lykantrophona
    Anonym (Massörska) skrev 2011-01-23 01:33:43 följande:
    Oki.. jag är inte ute efter att erbjuda sexuella tjänster, men har såklart blivit tillfrågad. Kan tänka mig vissa tjänster som jag själv likställer med tex att massera axlar, lår eller vadsom, men skulle absolut inte erbjuda någon sexuellt tjänst. Ville bara veta var gränsen går..
    Ja du, det är svårt. Är det okej att massera bröst? Är det okej att "råka" ge någon orgasm under en behandling som hen har betalat för?

Svårt det där. Har hört mycket rykten om "happy endings" i massagebranschen.
  • Anonym (Massörska)
    lykantrophona skrev 2011-01-23 01:35:35 följande:
    Ja du, det är svårt. Är det okej att massera bröst? Är det okej att "råka" ge någon orgasm under en behandling som hen har betalat för?

Svårt det där. Har hört mycket rykten om "happy endings" i massagebranschen.
    Jag ger ju stor njutning till många och även om jag själv ser det rent medicinskt så vill jag att mina kunder ska ha det skönt. Jag är själv kvinna och en gång bad en tjej mig om att massera hennes bröst. Jag gjorde det, för mig var det en del av hennes kropp som vilken annan del som helst, men hon upplevde det förmodligen väldigt sexuellt. Någon annan upplever fotmassagen som sexuell.. Jag undrar mest var gränsen går, är det när kunden upplever det sexuellt (ska jag isf ha förmågan att fatta det), eller är det när ett könsorgan vidberörs.. Men jag kan alltså massera på, skulden kan aldrig bli min?
  • lennartsdotter

Du kan gå hur långt som helst, men dina kunder får inte köpa sex och det är väl inte helt lätt att definera när massage blir sex. Avrunkning räknas definitivt som sex, men lätt massage av brösten eller skinkorna? Inte lika självklart.

Du kan aldrig åka dit för att sälja sex eftersom det är lagligt i Sverige. Däremot skulle du kunna åka dit för sexuellt ofredande om du missförstår kunden.

Svar på tråden Är det olagligt med happy endings?