• Suna75

Missnöjd 7 veckors bebis.

Hej har en liten kille på 7 veckor som är nöjd och glad på dagtid inga större protester eller så, men när klockan passerat 17.00 blir han helt ombytt, skrikig, vill inte sova helt enkelt bara missnöjd med tillvaron, funderar på vad det kan vara, han får tillägg men om han varit allergisk varför skriker han inte på dagtid...någon fler som har en liknande situation.

• Svar på tråden Missnöjd 7 veckors bebis.
  • Mamadrutt

Leo var och är lite såndär fortfarande. Oftast beror det på att han är övertrött. Har du provat lägga in några längre tupplurar på dagen eller lägga honom för natten lite tidigare? När nattar ni honom och hur sover han på nätterna? En dundermiss jag gjorde med stackars Leo (klurade dock ut det ganska snart) var att han var mera hungrig på em/kväll. Han får ersättning så jag tänkte att han har väl fått i sig det han ska men det tyckte inte han.

• Lillaliten

Min pojk blir 6 v på söndag, tycker de verkar som många små blir orolig på em/ kvällen! Här e de mest bara mera mat som gäller!

• HEJE

Han kanske har kolik? Min son har varit skrikigare på kvällarna o enl läkaren årder kolik. Vi har börjat ge honom miniform droppar inför varje måltid. Prata m din BVC sköterska.

• glammis

helt normalt. så är de flesta bebisar. Han vill ha extra mycket närhet på em och kväll och vill säkert också ammas oftare.

• sommartjejen1

Min kille va också en väldigt missnöjd kille när han va liten. Jag mådde jättedåligt för jag trodde jag va en dålig mamma. han har fått ersättning sen han va 1,5 vecka. har di provat minifom?sempers magdroppar? jag gav båda...dock höjde jag dosen av minofom ....hjälpte inte helt men lite... Jag trodde aldrig jag skulle få en glad kille....men det kom ....vände när han va ca 2,5 månad....Nu är han snart 6 månader och en VÄLDIGT glad skit bara man tittar på honom skrattar han!......Vissa barn tar mer tid på sig att vänja sig med allt.........min pojke har alltid skrikit och bökat runt när han ska somna och gör det fortfarande dock är det den enda gången han skriker ....men jag har lärt mig att han behöver böka runt och skrika innan han somnar i min famn......

han kommer bli en glad skit,lovar dig=) man kan inte göra så mycket mer än att vyssa och ge kärlek......att han är allergisk tror jag inte,är bara 2% som blir laktos allergiska när dom är bebisar...man kn bli känslig mot det....min pojke blev jättedålig i magen när han va ca 4 månader, fick kraftig diarre osv....jag trodde han hade blivit allergisk mot ersättningen, pratade med bvc och hon  sa at tjag skulle testa köpa profylac på apoteket som är mjölkfritt , ge honom det några dagar(dock är det dyrt)  och blir det bättre ska man gå tillbaka till den vanliga ersättningen och blev han dålig igen så va det bevis på att han va känslig mot mjölkproteinet.......och då skriver läkaren på bvc ut så man får det billigare på apoteket.Dock så va han inte överkänslig det med magen va bara något tillfället......

lycka till

• che

Min dotter var så tills jag insåg att hon behövde extra måltider på kvällen + närhet. När hon fick det blev hon en helt annan bebis! Värt att prova?

Stolt mamma till en liten tjej som kom 16 maj 2010
Svar på tråden Missnöjd 7 veckors bebis.