Loriyana skrev 2011-01-23 11:03:14 följande:
Jag tror att om man blivit våldtagen så kommer man inte att glömma det i första taget ändå.
I Sverige är det kvinnans val om hon vill abortera eller behålla oavsett anledning. Jag känner en kvinna som blev gravid vid ett överfallsvåldtäkt (hon blev allvarligt misshandlad också) och hon valde att behålla. Hon sa att våldtäkten var ett ofrivilligt ingrepp på hennes kropp och om hon hade aborterat så hade det varit ytterligare ett ingrepp på hennes kropp men ett självvalt sådan och hon ansåg att hon redan hade genomgått för mycket. Hon fick en son och hon såg det som en helande upplevelse. Våldtäkten var något ont, men barnet något gott och hennes son gjorde att hon mådde bättre. Men det var svårt och det var också svårt senare när barnet blev äldre och började fråga efter sin far. De fick båda väldigt mycket hjälp dock av barnpsykologer och vuxenpsykologer.
Men jag har full förståelse över att de flesta vill abortera om de blir gravida vid våldtäkt. Det jag vill säga är att det inte är ett självklart val och att det KAN faktiskt komma något gott utav att behålla.
Jag blev av med min oskuld genom att bli våldtagen...så jag vet hur det känns!
Dotterns pappa dumpade mig via sms mitt i inflyttningen när jag var gravid, gjorde mig bostadslös medan han gick tillbaka till sitt ex innan mig.
Jag har än i dag svårt att förstå att han valde sin väg!
Våldtäkten har jag kommit över...det var många år sedan nu...