• Lejonhona87

Vilken storlek hade din bebis som nyfödd?

Hej!

Har lite funderingar vad som är den vanligaste storleken nyfödda bebisar har? När man läser storlekstabeller och sånt så verkar det vara 50/56 ca. Vi har köpt lite kläder, bland annat några i 50. Men blir nu osäker om våran kommer kunna ha den storleken?
    Sen är det ju säkert väldigt olika och individuellt men tänkte höra lite bara vad som är vanligast.

:)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken storlek hade din bebis som nyfödd?
  • flickan85

Min tjej var 49cm när hon föddes. Jag rekomenderar att ni köte storleken 50/56 och inte mycket plagg i enbart 50 för risken finns att bebisen inte kan ha den alls. 56 är ett säkrare kort.

• sweetgirl89

min lila var 50 lång och vägde 3030g :D fast stk 50 kunde hon ha bara i ca 2 veckor då hon växte så fort och var 56cm redan vid 1 månads ålder.

♥Elina 22/1-2010♥BF 1/7-2011♥
  • logg81

strl 56

Strl 50 gick men hon kunde bara ha det någon vecka sen var det lite väl tajt...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • happy 78

sonen hade 50 i ca en månad.
    han va 50 lång o vägde 3665 vid födseln

• Erkens mamma

Mina barn har varit 49, 46 och 40 cm när de föddes.
    Min största hade 50 och det passade en månad ungefär.
    Mellan hade 50 och det var jättestort. Hon växte i 56 när hon var två maånader men den storleken hoppade hon nästan över hade den bara i  ett par veckor innan vi fick byta över till 62.
    Min minste lille prins är prematur och hade först storlek 40 i en månad och sedan 44 i ett par månader innan vi kunde ha strl 50.

• Queen Of Darkness

Amanda 3310 gram och 49 cm.
    Hade storlek 50 i 1 månad (vissa plag längre)

Isabella 3130 gram och 46 cm.
    Hade str. 44 i 6 veckor, sedan str. 50 tills hon var 2½ månad.

♥ Amanda, Isabella & MiniMe ♥
  • Cecese

Jag har haft storlek 50 på alla men det har egentligen varit för stort och det skulle passat bättre med 44. Min största var 3730 g och 52 cm och han hade storlek 50 i över en månad.

• Kazeer

Båda barnen har haft storlek 44, när de föddes och under åtminstone den första månaden. Sedan har de haft storlek 50 ungefär till 3 månaders ålder. Storlek 56 har båda barnet "rusat" igenom på ett par veckor.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Pumpkin

Sonen var 54 centimeter lång och vägde 4220 gram när han föddes och hade strl 50 i en månad ungefär, men eftersom vi inte hade så mkt i 50 blandade vi med 56.

Egentligen förstår jag inte hur han kunde ha 50 så länge med tanke på längden, men det gick i alla fall...

Svar på tråden Vilken storlek hade din bebis som nyfödd?