• vita stenen

Vart i Florida ska man bo?

Vi funderar eventuellt på att åka till Florida. Det vi vill göra/se är några av följande (vi har inte bestämt än) Epcot Center. Disney World, Sea world och något Alligatorland. Just ja Kennedy space center oxå.

Vart i Florida ska man bo om man lätt ska ta sig till dessa ställen? Eller behöver man flytta på sig och bo några nätter på olika ställen?

Sola och bada vill vi oxå kunna göra :)

• Svar på tråden Vart i Florida ska man bo?
  • eliten

Vi var där i somras och bodde utanför Orlando det var jättebra.

• Lilla My82

Jag rekommenderar Orlando var där för 2 år sedan, därifrån kommer du rätt lätt åt kenndey space center, disney world, epcot center och sea world. Vi bodde på ett hotel som hade shuttle som gick från hotellet till sea world. Hyrde bil så det var lätt att ta sig till Kennedy space center. Vet inte hur det ligger till med Alligator land men hela området är ett naturreservat så vi såg alligatorer.

Sen vill jag bara rekommendera Key West men det är lååååångt dit från Orlando. Vi åkte dit från Fort Lauderdale men det var riktigt mysigt och vackert ställe... Otrolig solnedgång. Fourt Lauderdale har mycket bättre sol och bad möjligheter. Där kan du bada i havet om du vill. Därifrån kan du ta dig till Everglades Alligator Farm. Tror att det tar ca 1, 20 tim....Så Jag skulle göra så igen. Orlando först och sedan Fort Lauderdale :)

Ha så trevligt :) 

• Dixie

För att ha nära till det ni planerar hade jag valt att bo i Orlando området (tex Kissemmie, Davenport)

Vill ni bada i havet hade jag valt västkusten, vi bodde i Fort Myers Beach förra året och där var jättefint, boka gärna in ett besök på Sanibel Island också 

• linnma

och jag säger Daytona Beach, för strandens skull. ca 10 mil till Orlando och alla parker , ca 12 mil till Kennedy Space Center.  Väljer ni att på i Orlando för parkernas skull, så är Cocoa Beach nära till Kennedy Space. Cocoa Beach är ett lugnt ställe med en fanastisk strand. Småmysigt helt enkelt!

• Kodia

Det beror lite på hur länge ni skall var där, men en idé är att bo några dagar i Orlando, för att se parkerna, och några dagar i Cocoa Beach, för att bada och gå på Kennedy space center.

Hotell är billigt i Orlando, så ta fler nätter där, om ni tvekar, eller skall ha en resdag efter.

Biljetterna till DW har ett tillval som gör att man kan gå på deras badland, som är superbra. Biljetterna gäller i två veckor, så om ni ska vara i Florida i två veckor kan ni flyga till Orlando, bo där några dagar och gå på några av parkerna, sedan åka till kusten, och sedan avsluta med ett par dagar till i Orlando på parkerna innan ni flyger hem.

• vita stenen

Tack för alla svar :)

Just nu har vi kollat lite på Clearwater beach. Är det någon som varit där? Halva tiden i Orlando och halva tiden i Clearwater.

• Michelle72

Västkusten är jättefint! T ex Fort Myers, Sarasota, Sanibel och Captiva Islands... Åh, jag vill också...

• Matillin

Vet inte om någon kikar i den här tråden längre men jag undrar om någon har några hotell att rekomendera runt florida.
    Vi planerar en resa dit och vi kommer i så fall att resa runt i florida.

Tanken är att flyga till miami vara där några dagar och bila ner till key west sova någon natt för att sedan ta oss upp förbi krokodilstället upp mot västkusten sova där några dagar, vidare till orlando i några dagar och besöka parkerna där och avsluta med fort lauderdale och östkusten innan vi flyger hem igen.
    Resan blir nog mellan 2-3 veckor.
    Vi vill se hela florida och kommer hyra bil vilket jag kollat upp är riktigt billigt.
    Är det några fler kostnader som tillkommer med bil?
    Funderra på hur det funkar med parkering och sådant, finns det mycket gratisparkeringar i usa florda eller är det som här i sthlm där jag är van vid 20 kr/h minst
    Funderar också över attraktioner som att bada med delfiner och dylikt, finns det möjlighet till det där och vad kostar det i så fall.
    Alltid varit en dröm att göra det och känns ju som att florida kan vara rätt plats

• eliten

Fourt lauderdale ligger ju närmast Miami så jag hade nog valt det när jag ändå var där för att slippa åka fram och tillbaka.
    Parkering var gratis på många ställen men inte vid stranden eller på gatorna i stan men det var inte så dyrt..

Svar på tråden Vart i Florida ska man bo?