Inlägg från: Thugs |Visa alla inlägg
  • Thugs

Anmäld till länsstyrelsen?

I fredags när jag kom hem satt det ett visitkort från en gubbe på länsstyrelsen på dörren. Det stod att jag skulle kontakta honom på måndag, inget mer.
    Jag håller på att dö! Jag har ingen aning om varför! Det enda jag kan tänka mej är att någon granne har ont i magen för min hunds skull. Jag har en Jack russel på tre år och han är ensam när vi jobbar. Nu brinner säkert flera av er av på en gång men NEJ han är inte ensam hela dagen.
    Såhär ser en normal dag ut:
    4,30-5,20 -morgonpromenad
    6,30- ut och kissa av sej på gården
    ca 11,30 sambon kommer hem och släpper ut honom (ev går min systerson en runda med honom om han är ledig)
    ca 15,45 jag kommer hem och släpper ut honom på gården
    ca 19,30 han får en timmes promenad
    ca 22,00 han får gå ut och kissa av sej

På helgerna går vi fler rundor med honom, han tränas även i lydnad och får på så sätt mental stimulans.
    Gör jag fel? Jag kan inte komma på något annat sätt att lösa det på? Är han ensam för mycket? Ca två dagar i veckan slutar jag tidigt och då är jag hemma senast 14,00 och då får han ytterligare en timmes promenad. Givetvis får han vara ute mer när vi är hemma om han vill, vi är ju inga schema-nördar!

Snälla svara mej? Jag har så ont i magen...

• Svar på tråden Anmäld till länsstyrelsen?
  • Thugs

Ingen som har någon åsikt om hur jag hanterar min hund?

• Thugs

Jag kan inte komma på att det skulle kunna vara något annat än hunden... Vi har ju inga andra djur... Jo visst han skäller när posten kommer eller när någon går in på gården. Han vandes att vara ensam när han var valp så han stresskäller eller ylar inte för att han är ensam.
    Jag ska ringa imorgon, hoppas inte att det blir några allvarliga följder, här finns inget hunddagis och om jag ska lämna honom till en dagmatte så måste jag köra tre min extra "åt fel håll" innan klockan 4,30 på morgonen... men måste jag så måste jag...
    Som matte känner jag min hund och jag anser inte att han mår dåligt, såklart har jag dåligt samvete för att jag vet att han är ensam. Han har aldrig förstört något hemma han har inte heller kissat eller bajsat inne. Om han skulle vara stressad över att vara ensam borde han väl visa det? När jag kommer från jobbet så är det alltid tyst hemma och likadant när jag åker på morgonen...

• Thugs

Ojdå det blev lite fel... Skulle såklart vara tre MIL... Om jag ska gå med honom en timme innan det så får jag gå upp vid 03,00 sedan gå till strax efter 04,00, åka tre mil, ca 20 min dit och sedan 20minuter hem, då är jag hemma lagom så jag kan åka med skjutsen till jobbet... Det funkar inte...
    Jag har faktiskt hört av mej till några par som har velat köpa hund, just av anledningen att det skär i hjärtat när jag vet att han är ensam... Men ingen har velat ha honom... Ingen mer än jag...

• Thugs

Min hund är fin i hullet och mår bra.... Men fy vad hemskt det känns att någon har anmält mej för vanvård... Jag som älskar mina djur som bebisar... Jag ska ringa upp länsstyrelsen idag så får vi se vad han säger... Jag hör av mej senare!

Svar på tråden Anmäld till länsstyrelsen?