Inlägg från: solstugan |Visa alla inlägg
  • solstugan

Anmäld till länsstyrelsen?

Thugs skrev 2011-01-23 19:28:13 följande:
    Jag kan inte komma på att det skulle kunna vara något annat än hunden... Vi har ju inga andra djur... Jo visst han skäller när posten kommer eller när någon går in på gården. Han vandes att vara ensam när han var valp så han stresskäller eller ylar inte för att han är ensam.
    Jag ska ringa imorgon, hoppas inte att det blir några allvarliga följder, här finns inget hunddagis och om jag ska lämna honom till en dagmatte så måste jag köra tre min extra "åt fel håll" innan klockan 4,30 på morgonen... men måste jag så måste jag...
    Som matte känner jag min hund och jag anser inte att han mår dåligt, såklart har jag dåligt samvete för att jag vet att han är ensam. Han har aldrig förstört något hemma han har inte heller kissat eller bajsat inne. Om han skulle vara stressad över att vara ensam borde han väl visa det? När jag kommer från jobbet så är det alltid tyst hemma och likadant när jag åker på morgonen...
    3 min eller 3 mil? vår hund är vårat dåliga samvete. hon är hemma längre än vad din hund är och vi har ingen som kan hjälpa oss. jag har varit föräldraledig och då är det inget problem men nu när jag börjar jobba (i vården) och sambon jobbar i skolan kan det bli alldeles för långa dagar. vi har funderat på ett annat hem till henne. välmåendet före känslorna! men jobbigt är det! eran hund kommer ju ut så pass ofta ändå och får ju besök. tror inte det blir några problem =)
    hunddagis här där jag bor kostar 100kr om dagen, 90kr om dagen om man har mån-fre och det har vi inte råd med :/
  • solstugan
    qenzo skrev 2011-01-24 09:48:05 följande:
    Sen händer inget mer säger flera, men det gör det. Man får en saftig räkning om de åker ut för att kontrollera/hembesök. Been there, done that.
    Blev anmäld för att rottistiken som jag var hundvakt åt var så mager, de gjorde hembesök, la ner ärendet när jag kunde uppvisa vet.kvitton och sjukdomsbild (cancer). Jag trodde allt var över tills jag fick en mumsig räkning på 2,5 tusen spänn. Mitt ärende hamnade hos KF och där ligger det ännu. Jag hade inte råd att både vårda hunden och betala ett hembesök från Länsstyrelsen. Allt tack vare en bekant till en bekant som ville jävlas och inte hittat något bättre att lägga energin på. 
    men herregud det är ju inte vettigt att man ska få betala när man inte ens gjort något fel!!!
Svar på tråden Anmäld till länsstyrelsen?