Inlägg från: Muminmamman02 |Visa alla inlägg
  • Muminmamman02

Tog du EDA under din förra förlossning?

Ja det negativa kan ju vara att det tar längre tid... å att krystandet kan bli svårare...
    fördelarna är ju att man får lite mer smärtlindring...=)

jag hade en snabb förlossning där det bara tog 6 timmar från första värken tills dottern var född... jag hade bara lustgas.. den var suverän!!

krystarbetet gick jätte snabbt å smidigt då jag kände exakt vad jag skulle göra...

tror det är svårt att försöka planera vad man ska ta för smärtlindring, då det kanske inte alls blir som man tänkt sig....

Lycka till och hoppas du får den smärtlindringen som passar dig å din förlossning...

• Muminmamman02
    Små fingrar skrev 2011-02-10 21:25:45 följande:
    Grattis till alla barn, och tack till alla lycka till! =)

Jag funderade lite ... har sett att många beskrivit att de vill ha EDA nästan precis innan de förlöst sitt barn. Det verkar ju som att de otroliga värkar ni verkar ha precis innan krysteriet sätter igång är det sista på förlossningen. Vore underbart om man i så fall kan förstå att det "snart är över" och man kanske fortsätter den där sista biten utan EDAn. Men det finns kanske inget som indikerar på att man nästan är framme?? Mer än centimetrar öppen...

Hujj... på lördag går lill*n och jag in i vecka 37!  Förvånad
    ja jag tyckte att dom 6-7 första cm var lugnt! då räckte det gott å väl med att andas igenom...sen var det värre...
    jag bad om eda då men fick ingen för narkosläkaren hade fullt upp...åh i efterhand var det tur då dottern ändå nästan var på väg ut...
    jag kommer försöka att inte ta annat än lustgas nästa gång med, men som sagt man är inte så kaxig när man väl ligger där...=)

Jätte bra att du ser dig om efter olika alternativ... många säger att bada lindrar bra i början...har även hört att ackupunktur ska lindra...

lycka till...kan ju ske när som helst nu...=)
Svar på tråden Tog du EDA under din förra förlossning?