Stör det dig att dela omklädningsrum med homosexuella?
(Chris Rock, jag kan inte låta bli att le när jag läser dina inlägg. Du påminner mig väldigt mycket om en av mina vänner, otroligt trevlig kille och(/men) det finns inga tvivel om att han (eller du) är en kille från grunden.)
Jag har vuxit upp som kille och mitt intryck när det gäller såna här frågor är att de i allmänhet alltid ser kvinnor på ett sexuellt sätt. ALLTID!
Jag menar inte att det är något negativt i sig, som jag upplever det är det bara så män är, de kan vara bra eller dåliga människor och behandla folk med/utan värdighet i samma utsträckning som kvinnor men det här instinktiva tankesättet blir obehagligt om man inser att kanske en man som ser på män på det sättet tänker på samma sätt.
"Då blir ju jag kvinnan (i hans huvud)!" (Dvs sexualiserad och kanske även i mitt eget huvud avmaskuliniserad eftersom jag associerar sexuell attraktion till feminina drag snarare än maskulina och min "förståelse för andras sexualitet utgår från min egen.)
Annars är män sexuellt neutrala för heterosexuella män. Men bögar rör upp den här säkra omgivningen och män tycker i allmänhet inte om att vara osäkra (de är lite som hundar på det sättet :P)
Sen att det faktisk i stort sett aldrig nånsin händer att en man blir antastad av en homosexuell man i ett omklädningsrum (mot hans vilja iaf) och att heterosexuella män i stort sett aldrig smiter in i kvinnornas omklädningsrum etc tyder ju på att de faktiskt har mer självkontroll än de själva ibland kan känna att de har (eller förutsätter att andra har).
Jag är dålig på att uttrycka mig och svamlar bort mig om jag försöker förklara hur jag tänker på en gång men om nån vill att jag ska förtydliga mig om något eller förklara mig bättre så ska jag försöka göra det :).