lykantrophona skrev 2011-02-08 18:35:37 följande:
Tja, Chris Rock.
Något har du bevisat iaf.
Att män med mycket muskler och lite självdistans inte är de bästa på att förstå hur andra människor tänker.
Ibland verkar du lätt homofob. Jag menar det i ordets ursprungliga bemärkelse, att det handlar om just rädsla. Inte att du går omkring och knackar bög. Men du verkar ha en ganska stor oro kring det här med bögar i omklädningsrum, som inte är riktigt funktionell. Sen är jag inte man, jag är inte bög. Men jag utgår från att bögar och flator fungerar ungefär likadant. Och ifall jag (som ändå är ganska slampig) har kunnat basta tillsammans med vänner jag finner attraktiva, utan att stirra på dem eller komma med ovälkomna närmanden, så kan väl en man också göra det.
Jag trodde liksom att även heterosexuella män hade lite självbehärskning, men det är något som du alltså saknar, när det gäller kvinnokroppar?
Lyka du är orättvis mot mig nu. Ärligt erkänn. Du liksom trycker på alla de dära gamla vanliga pk knapparna och får mig att se dålig ut. Jag är inte mer homofob än vad tjejerna som inte vill att jag ska vara i deras omklädningsrum är. Homofob betyder att vara rädd för män inte att vara rädd för homosexuella förresten.

Nä du är orättvis och du vet precis vad jag snackar om. Jag är inte rädd jag är besvärad precis som tjejerna är besvärade om det kommer in en snubbe i deras omklädningsrum. De vill inte utsätta sig för ovälkommen uppmärksamhet. Du tar det till dess extrem och menar att då snackar jag om att snubben drägglar runkar och vill klämma. Det är inte alls så mycket som behövs för att de ska bli besvärande. En snubbe kan inte gå in till tjejernas inte så mycket förman vet hur han ska reagera eller tänka. Utan för att man måste visa hänsyn till tjejerna somf aktiskt inte vill befinna sig i en sådan situation med honom just för att chansen finns att han ser dem sexuellt och kolalr in dem. De måste få välja själva om de vill ha den typen av uppmärksamhet eller inte.
Självbehärskning har jag men inte så att jag inte tänder på kvinnor. Särskilt inte nakna kvinnor. Men det betyder inte att jag börjar tafsa och bete mig illa. En kvinna ska behandlas med stil och klass och inte otrevligt och pervostyle.
Ska du få mig att må dåligt över det nu?

Ska jag skämmas? Att jag tycker om vackra kvinnokroppar med bröst och härliga lår och höfter och den vaggande gången och stjärtarna and all that? Är jag en sämre människa för det? Lever jag inte upp till the high standards nu eller? Fine ok... jag gör inte det och jag erkänner det och jag är fan stolt över det. Jag tycker bögarna som känner igen sig kan äga det och ställa sig upp och erkänna också. Varför inte? Vad är det att skämmas över?