Inlägg från: Anonym (chris rock) |Visa alla inlägg
  • Anonym (chris rock)

Stör det dig att dela omklädningsrum med homosexuella?

Anonym skrev 2011-02-08 02:16:06 följande:
    Ja du regnbågspappan vilken syn det skulle vara att se ett fruntimmer bli jagat av en skock bögar.
    När jag gjorde lumpen på stenåldern, kunde killarna se hur vi flickor såg ut när vi inte har tillgång till
    skönhetsprodukter på några veckor. Om alla duschade ihop skulle illutionerna av de man tänder på försvinna.
    VArför ska de illusionerna försvinna? Jag förstår inte den här drajven att hela tiden utplåna könsskillnader och sexuell attraktion som baserar sig på fysiska drag. Hur är det bra? Hur kan man medvetet sträva efter det? Det verkar ju mycket dåligt och allt blir bara skittråkigt och blasé.

Jag för min del vill inte byta om med bögar just för att jag vet att en bög kan finna mig attraktiv. Han kan kolla in mig sexuellt i ett läge när jag är naken och utelämnad. Jag vill kunna ha kontrollen över när något sådant sker. JAg tror det flesta tjejer kan förstå den känslan när de kommer till dem själva och när de blir nakna framför en snubbe som tänder. De blir bara löjligt när man säger att bögar tänder inte på nakna, muskulösa, svettiga killar i omklädningsrum. Det är skitsnack att de skulle vara några slags högre stående varelser som typ inte tänder eller kollar. De kollar lätt och står och tvålar in sig och checkar in stjärtar och allt annat som tänder dem. Jag vill inte vara den personen som blir kollad på så utan att faktiskt kunna bestämma.
  • Anonym (chris rock)
    lykantrophona skrev 2011-02-08 14:28:43 följande:
    Men homosexuella killar är ju vana vid sådana situationer. Precis som att manliga, heterosexuella gynekologer knappast får stånd av sitt arbete.

Och nakenhet i sig är inte sexigt. Nakna är vi ju när vi föds, när vi duschar och i många andra asexuella situationer. Jag tror att du låter din fantasi löpa iväg. Hade du hela ditt liv fått byta om i tjejernas, hade inte det varit sexuellt laddat längre.

Jag tycker att det är bättre om man kunde avdramatisera nakenhet lite grann. Så skulle jag kunna basta som det är menat att basta, utan att några pryda svenskar som sitter där och rodnar över att man faktiskt är NAKEN i bastun. Sex kan ju finnas i massa andra saker. Kroppspråk, blickar, ord...
    Men du kan väl ändå inte tala för alla homosexuella män och mena att de alla är som gynekologer. Eller ens en majoritet. Jag är övertygad om att det finns tillräckligt många som tänder precis som jag tänder på nakna tjejer med nypumpade muskler under den lena, blöta huden och bröstvårtor som blir lite hårda när de kommer ur en varm dusch och ut till omklädningsstället. Nä du jag ska inte in i tjejernas omklädningsrum och om någon snubbe tänker så om mig när jag dyker upp så vill jag faktiskt kunna välja själv om jag är naken eller inte. Fan värsta underläget liksom och köra undercover och sitta och kolla in mig naken. Tänk om jag öppnade dörren till tjejernas och tittade in och stod där ett tag. Det skulle ju vara ofredande eller förargelseväckande beteende. Men en bög, han kan kolla in mig prime time på parkett med wet and wild utan att det är något. Tvärtom! Det är fel på mig. Jag borde vara smickrad istället och uppskatta att stå där spritt språngande utan något som helst val eller att jag bjudit in till det. Det är en sådan enorm dubbelmoral och hyckleri på det dära.

Jag ser ingen mening med att avsexualisera nakenhet och den attraktion som man känner inför det när man ser det. Oavsett om det är mellan man och kvinna eller om man tänder på det egna könet. Hela den här drajven att avsexualisera är inget jag är med på överhuvudtaget och jag tror inte på det öfr en enda sekund. Det är min nakenhet och kropp och jag som ska få välja om jag vill ha den uppmärksamheten eller inte.
  • Anonym (chris rock)
    lykantrophona skrev 2011-02-08 17:09:25 följande:
    Vad skulle du tycka var en bättre lösning? Registrering av sexuella läggningar, och de som inte är 100% straighta får ha egna, personliga bås? För om man ska tro på ditt resonemang att bögar inte kan låta bli att spana in folk i omklädningsrummet (även om de bytt om bland killar sedan barnsben), så kan man ju knappast låta homosarna byta om bland varandra heller?

Men om jag utgår från mig själv och kvinnliga omklädningsrum, så ja, då tycker jag att det är en ganska bra liknelse med gynekologer. Omklädningsrum är inte sexuella. Även gynekologer skiljer väl på nakenheten de ser på jobbet, och den hemma med egna frun?
    En gynekolog är en yrkeskategori inte en sexuell läggning. Jag tycker itne man kan jämföra sådära.

Du frågar mig en ny fråga. Jag har svart på TS liksom. Det dära andra är en annan fråga om vad ska man göra istället. Eller vad händer om du bytt om med en bög redan och du inte visste det. Frågan är om jag visste hur skulle jag känna det. Lyka jag har aldrig sagt att ALLA bögar är sugna eller tänder. Men jag tror att det finns tillräckligt många för att jag ska känna mig besvärad. Argumentet är annars att alla hetromän inte tänder på tjejer i omklädningsrum. Jättebra. Då kan de killarna gå in till tjejernas och byta om där. Nä tjejerna får inte klaga eller ha något att säga till om för checka in det här de här snubbarna tänder inte på er! Yay! Problem solved. NOT!!! Det funkar liksom inte så. Det är för dem att välja om de vill utsätta sig för det här eller inte.

På samma sätt som det borde vara för mig att välja om jag är naken och utlämnad framför en bög som faktiskt tänder. Som ser mig i en situation som jag aldrig skulle varit i frivilligt med bögen annars och som själv också är naken liksom. Nakenhet är sexuellt och tänder man på män så är ett omklädningsrum defintivt ett ställe att tända på. Vad är bastuklubbar annars? Vad är hela grejen med att bögar i huvudsak i varje undersökning inte föredrar fasta förhållanden utan tillfälliga? Menar du att ställen där män är nakna, svettiga och blöta och har pumpat muskler INTE har någon roll i att hjälpa män att träffa andra män? Möte i toaletter är ju hur känt som helst som tillfällig mötesplats (gamle George Michael plockades ju upp i en sådan situation) för bögar. Är inte toaletter ännu mer osexuella då än omklädningsrum? Äh skitsnack att omklädningsrum är några slags operationssalar helt kliniska och bara utesluter all sexualitet. Det är en enorm hyckleri och dubbelmoral att mena att jag inte ska besväras nej jag ska vara stolt och glad av att bögar sitter och kollar in mig men samtidigt mena att jag får ju absolut inte gå in till tjejernas och kolla in dem. Då är jag ett äckel, pervo och fluktare. Jag skulle få en örfil om jag gick in där men bögen han ska hyllas för han är minsann en högre stående varelse som står över allt med sexualitet och drifter även när han utsätts för frestelse. MMmmmmm absolut en riktig Jesus i öknen i 40 dagar... jepp.... INTE!
  • Anonym (chris rock)
    lykantrophona skrev 2011-02-08 18:17:10 följande:
    Hade du varit uppväxt med att byta om bland kvinnornas, och alltid gjort det, så tror jag inte du hade känt dig särskilt sexuellt attraherad av kvinnor som byter om. Att sen kvinnorna kanske inte känner till det först, om du bara marscherar rakt in, är en annan sak. Men ifall samhället såg annorlunda ut så...

Jag utgår från mig själv. Även när jag ser en bild på en kvinna som poserar sexigt i underkläder  och kan tycka att det är hett, så tycker jag inte alls det är hett när jag ser en tjej sola i bikini. Trots att det är samma mängd hud som visas. Inte heller tycker jag att omklädningsrum är ett bra ställe för att "flukta".

Eller kan inte du motstå att spana in lättklädda eller nakna kvinnor? Tjejer som solar toppless, t ex?
    Skämtar du? Jag kollar hela tiden! Fan kvinnor är det vackraste som finns på den här jorden. Are you serious?! Hur fan kan man köra en av och på knapp liksom med något så earthshattering som det liksom? Omöjligt. Jag kollar in brudar jämt. De kan vara fullt påklädda eller utan något på kroppen. I will check it out. Lätt. Men det är inte det det hela handlar om Lyka. DEt handlar om att jag måste få välja själv vem som spanar in mig när jag är naken? Förstår du? Hela prylen är ju att jag utsätter mig och gör mig naken och blir utelämnad liksom i en situations om jag ALDRIG hade befunnit mig i annars med just bögen. Jag är vältränad och byggd precis på alla rätt ställen and yes I have the equipment too. De är väl klart som fan att en bög kan kolla in mig i duschen. Jag fattar och jag dissar inte det hela från hans sida sett. Klart han ska få tända på det han vill tända. Men jag då? Jag vill ju inte ha den uppmärksamheten om jag itne själv väljer den när jag är helt naken och utlämnad. Alltså jag tycker det här är en no-brainer liksom. Det är bara för att de inte går att lösa det här på något annat sätt praktiskt som det här får fortsätta. Och så har vi dig och andra på FL (det verkar bara finnas på FL det här :D) som försöker få det till att omklädnings rum näää där är inget sexuellt med det. Och bögar? Som tänder på din nakna vältonade och fuktiga kropp? Neeeej då oroa dig inte. Bögar har on/off switchar. De slår av när de går till gymmet och sedan slår de på den igen. Testosteron och att den ökar när man tränar vilket ökar sexuell respons också? Ja ok men det påverkar inte bögarna! De är som gynekologer! Inget biter på dem. Och det gäller alla bögar också....

Förlåt Lyka men jag köper inte det dära överhuvudtaget. Du vet precis som jag att det finns tillräckligt många bögar som kollar in snubbar precis som jag skulle kolla in dig eller någon annan av dina väldigt belevade och självkontrollerande vänninor. Omklädningsrum de gamla bastuklubbarna och toaletter och andra ställen där man kan vara naken eller "visa sig" utan att det automatiskt blir konstigt är helt klart träffpunkter för bögar som letar tillfälliga förbindelser. Och som sagt den mesta undersökningen visar att bögar föredrar kortare romanser än längre förhållanden. Really I rest my case here liksom...
  • Anonym (chris rock)
    lykantrophona skrev 2011-02-08 18:35:37 följande:
    Tja, Chris Rock.
    Något har du bevisat iaf.

Att män med mycket muskler och lite självdistans inte är de bästa på att förstå hur andra människor tänker.

Ibland verkar du lätt homofob. Jag menar det i ordets ursprungliga bemärkelse, att det handlar om just rädsla. Inte att du går omkring och knackar bög. Men du verkar ha en ganska stor oro kring det här med bögar i omklädningsrum, som inte är riktigt funktionell. Sen är jag inte man, jag är inte bög. Men jag utgår från att bögar och flator fungerar ungefär likadant. Och ifall jag (som ändå är ganska slampig) har kunnat basta tillsammans med vänner jag finner attraktiva, utan att stirra på dem eller komma med ovälkomna närmanden, så kan väl en man också göra det.

Jag trodde liksom att även heterosexuella män hade lite självbehärskning, men det är något som du alltså saknar, när det gäller kvinnokroppar?
    Lyka du är orättvis mot mig nu. Ärligt erkänn. Du liksom trycker på alla de dära gamla vanliga pk knapparna och får mig att se dålig ut. Jag är inte mer homofob än vad tjejerna som inte vill att jag ska vara i deras omklädningsrum är. Homofob betyder att vara rädd för män inte att vara rädd för homosexuella förresten. Nä du är orättvis och du vet precis vad jag snackar om. Jag är inte rädd jag är besvärad precis som tjejerna är besvärade om det kommer in en snubbe i deras omklädningsrum. De vill inte utsätta sig för ovälkommen uppmärksamhet. Du tar det till dess extrem och menar att då snackar jag om att snubben drägglar runkar och vill klämma. Det är inte alls så mycket som behövs för att de ska bli besvärande. En snubbe kan inte gå in till tjejernas inte så mycket förman vet hur han ska reagera eller tänka. Utan för att man måste visa hänsyn till tjejerna somf aktiskt inte vill befinna sig i en sådan situation med honom just för att chansen finns att han ser dem sexuellt och kolalr in dem. De måste få välja själva om de vill ha den typen av uppmärksamhet eller inte.

Självbehärskning har jag men inte så att jag inte tänder på kvinnor. Särskilt inte nakna kvinnor. Men det betyder inte att jag börjar tafsa och bete mig illa. En kvinna ska behandlas med stil och klass och inte otrevligt och pervostyle.

Ska du få mig att må dåligt över det nu? Ska jag skämmas? Att jag tycker om vackra kvinnokroppar med bröst och härliga lår och höfter och den vaggande gången och stjärtarna and all that? Är jag en sämre människa för det? Lever jag inte upp till the high standards nu eller? Fine ok... jag gör inte det och jag erkänner det och jag är fan stolt över det. Jag tycker bögarna som känner igen sig kan äga det och ställa sig upp och erkänna också. Varför inte? Vad är det att skämmas över?
  • Anonym (chris rock)

"Jag är van vid att se nakna kvinnokroppar, av alla möjliga former och åldrar. Jag är van vid att omklädningsrum, bastuhus osv är asexuella, "skyddade" rum, där ingen ska dregla över en annan. Man visar respekt, och ser inte på varandra för mycket."

Klart jag håller med dig man skan inte hålla på att kolla i vissa miljöer. De fattar jag också. Men det handlar inte om vad jag fattar utan vad kvinnorna känner och upplever. Även om jag liksom går in där och bara byter om som vanligt dam di dam di dam liksom så besvärar jag ju kvinnorna. Det är helt rätt att de har rätten att välja före mig. Jag mår inte dåligt av att inte byta om med just dem men de KAN må dåligt eller bli besvärade av att byta om med mig. Baserat på att jag är eller kan vara sexuellt attraherad vilket utelämnar tjejerna då de är nakna och utsatta på ett sätt de ALDRIg hade varit i annars. På samma sätt menar jag att det är em bögar. Men det går inte att praktiskt lösa det så vi propagerar istället för att bögar de är helt asexuella i de miljöerna och i full kontroll. Och det här gäller alla bögar. Hey presto problemet löst. Det där är PK Lyka erkänn. Du vet att det är det. Ingen kan veta att så är fallet men vi har massor som antyder att så inte är det. Jag har redan räknat upp flera saker som pekar på att omklädningsrum kanske är mer sexuella när allt kommer omkring.

Men jag erkänner för egen räkning att jag kollar in tjejer. Absolut. Jag är alltid intresserad. Det stängs inte av annat än om jag inte finner dig attraktiv. Det har inget med miljöer att göra (ja klart de finns undantag om vi typ är på sjukhus och du ligger svårt sjuk eller de e massa blod alltså kom igen vi kan väl vara rättvisa? ) utan det handlar om jag är attraherad eller inte. Är jag attraherad well then I want to hit it. Sedan kan man ju fråga sig hur mycket jag vill det. Det är en annan fråga. Men att jag vill är ett faktum annat än om jag inte finner dig attraktiv. Men det har ju inget med omklädningsrummet och bögen där att göra eller hur?

• Anonym (chris rock)

Vet du vad Lyka? Jag tror det dära med att dela upp saker och liksom allt har sin tid och plats det är en tjejgrej. Its a girl thing. Man märker det med tjejer man varit med. Allt har sin tid och plats.

• Anonym (chris rock)

anon1213

Jag förstod inte så mycket av det du skrev. Jag förstod heller inte vad du menade med att du varit kille. Är du tjej nu?
    Inte för att det spelar någon roll. Hey liksom whatever works for you. Man föds inte alltid i rätt kropp och om du hittat rätt nu så är det mer kärlek till dig!

Jag tror inte alla killar är som jag och det är inget jag förväntar mig. Min poäng har hela tiden varit att den rättighet kvinnor har att slippa byta om med män tycker jag är helt rätt. Det ska inte behöva bli nakna och känna sig besvärade och utelämnade utan att själva välja vem de ska göra det inför. Det blir lättast när det gäller motsatta könet då för dem att välja eftersom vi redan konstaterat att det egna könet blir svårt att välja hit och dit. Av 10 kvinnor så kanske 5 är helt ok med att byta om med män, 3 är sådära att vi är inte helt ok med det men fine det e lugnt liksom vi fixar det, och 2 är hyffsat besvärade och obekväma (och kanske rädda också). Då tycker jag man ska lägga ribban efter de sista två (eller om det bara är en enda kvinna). Helt klart.

Det konstiga är att om en man känner sig besvärad på samma sätt av att det finns bögar i omklädningsrummet där säg av 10 bögar så är det en enda som faktiskt kollar in. Som faktiskt upplever situationen med svettiga män som pumpat muskler och liksom tänder och spanar in. Då är man homofob som man om man känner sig besvärad. Va? Vad är det för fel på dig säger man. Du ska ju vara glad för uppmärksamheten! Sluta känn sådära, åh va löjlig du är! Väx upp! Och kom igen varför fokusera på den dära enda bögen. Tänk på de andra 9 som inte kollar eller bryr sig överhuvudtaget!!! Fokusera på dem istället så ska du se att de blir bra (här brukar folk också "klappa en på huvudet" lite sådära att jag hoppas det blir bra med dig). Vi kan ju ändå inte göra något åt det rent praktiskt åt den dära enda bögen (eller kanske 2 bögar) som är intresserad. Och jag menar han ANTASTAR ju dig inte och kommer och klämmer dig på pungen eller runkar framför dig (mmm för det är därför kvinnorna är besvärade när män klär om med dem för de kommer och klämmer dem på tuttarna och musen annars hade det gått helt bra).
    Men man får inte säga så till de dära kvinnorna (2 eller 1 styck). Det är alla överrens om att vi lägger ribban efter dem.

riktig dubbelmoral.

• Anonym (chris rock)

En annan grej också. Varför ska vi bara titta på det från mitt håll? Varför inte se det från en homosexuell mans håll också? Precis som han betraktar andra män som heteromän betraktar kvinnor så kanske även homomannen känner sig betraktad av andra män. Han kan ju heller inte veta vilka som är homo eller hetero. Han kanske känner sig besvärad av att göra sig naken inför andra män eftersom chansen finns precis som för kvinnor som byter om med andra män att männen ser honom sexuellt. Han kanske inte vill utsätta sig för det då han känner sig utlämnad och besvärad och vill kunna välja vem han ska bli naken inför? Hur tillgodoser man hans behov? Finns det någon här inne som vill argumentera för att han ska få byta om hos kvinnorna?

• Anonym (chris rock)

anon1213 jag håller med dig. Det finns ingen lösning som jag ser det som är praktisk utom att ha olika omklädningsrum för könen. Det är väl ungefär så långt vi kan komma lösningsmässigt. Jag har ju hållit med de flesta. Dig också du säger mycket rätt.

Men det är fortfarande jäkligt många i den här tråden som menar att det ÄR skillnad på bögar och mäns interaktion och heterosexuella män och kvinnors interaktion. När en kvinna känner sig besvärad av en uppsättning anledningar så går det inte att använda samma uppsättning om man som man känner sig besvärad av en bögs närvaro. Nä då är man homofob, löjlig, larvig, töntig, omogen osv.. Dubbelmoralen är så sjukt uppenbar att jag inte kan fatta att folk helt utan att skämmas menar att det är skillnad. Sedan kommer hela den här grejen med antasta. Jamen han antastar dig ju inte!!! Tänk om man sa så till en gråtfärdig ensam kvinna när 10 män kommer in och hon står helt näck i omklädningsrummet på Friskis och Svettis och klär av sig nakna inför henne. JAmen de tafsar ju inte på dig eller runkar för dig eller antastar dig! Skärp dig! Sluta gråt nu och mogna lite tjejen!

Men nä nä för bögar är helt asexuella och har inget intresse för män egentligen så jag ska skärpa mig och mogna. Särskilt inte nakna svettiga sådana som pumpat sina muskler. Det kan alla vara säkra på. Alla bögar är helt asexuella och vill inte titta på nakna svettiga muskulösa män.

Visst vi säger det. Jag är jätteövertygad av argumenten som presenterats. Absolut.

Svar på tråden Stör det dig att dela omklädningsrum med homosexuella?