Vad kan man köpa till en som nyss fått barn?
Måste vara anonym för att inte avslöja mig....
En som redan har allt till bebisen.... hon har redan fått en sån där bok....
VAD finns det?? Helst inge kläder då hon har miljoner plagg
Måste vara anonym för att inte avslöja mig....
En som redan har allt till bebisen.... hon har redan fått en sån där bok....
VAD finns det?? Helst inge kläder då hon har miljoner plagg
Det kan vara kul att ge bäbisen ett par tidningar som gavs ut samma dag som hon föddes (om det nu inte är alltför längesedan hon föddes). Kul att läsa i om tjugo år eller så.
Presentkort på babysim eller varför kuponger på att du kan vara barnvakt, bjuda på middag eller andra tjänster som också kan uppskattas.
En fin tavla till bebisens rum, mysig filt, en nalle (även om det finns sedan tidigare har iaf jag uppskattat att mina barn fått en "egen")
Laga mat åt henne? Sägs vara populärt att ha i frysen.
Köp en lyxigare lotion eller dylikt till mamman, har jag gjort, brukar vara populärt. En filt till barnet kanske
En korg med blöjor, lite babyvård o sånt?
Varför prompt ge något till bebben? Ge någonting till kvinnan, liksom för att fira att hon blivit mamma. Ett lyxigt spa-kit? En påse hembakta bullar?
Till babyn; krämer och salvor (kan inte ha för mycket av det), presentkort till en babyaffär, fin nalle (som inte tar så mycket plats).
Mamma; Lyxigare duschkräm, tidningar att läsa då man ammar, en pocketbok och favoritthe..
Oj va mycket tips! En filt a´ la lyx har hon redan fått innan bebben kom. Hon har en karl som borde kunna laga maten.
Ja en lotion/kräm till henne, det var en bra idé men nåt till bebben.... en nalle var också en bra idé. Bebis har inget eget rum, blir nog om nåt år skulle jag tro. Och presentkort på att jag kan vara barnvakt är också en ypperlig idé om det inte var för att jag har 2 egna varav en är bebis.... tid finns inte...
lite smått och gott till bebisen (napp, skallra, snuttefilt, div olika prylar till babyvård)!
Gillar även det nga redan tipsat om, lyxiga kroppsvårdsprodukter till mamman :)
jag fick små askar ifrån guldfynd som man lägger första hårlocken i och första tanden. dom gillar jag mycket,
min systerson fick en kanin med långa öron ifrån nallekompaniet finns på babyaffärer, han ärlskar den där kaninen för dom långa öronen. den är lätt att krama för en liten,
det jag saknade i presentväg var att jag bara fick blommor, jag hade hellre sett att alla som kom på besök istället hade tagit med mat eller varför inte en frukostkorg.
och glöm inte pappan. min sambo fick aldrig något utan det var jag som fick mamma barn buketer osv.