• cicci85

Bilbarnssol i mitten bak i bilen.

Alla stolar går att ha i mitten om det finns trepunktsbälte, alla är inte godkända med tvåpunkts. Om man inte ahr stödben måste man ju tänka på att framstolarna måste vara lika inställda så stolen får lika mycket stöd på båda sidor.

straw2008 skrev 2011-01-24 08:56:25 följande:
    Vi har en britax two way o den kan sitta framåt, bakåt o på ALLA bilens passagerarplatser!

Men har man en stil i mitten så blir det väldigt begränsad sikt  (mittenpartiet är upphöjt så stolen kommer jäääättehögt) o VÄLDIGT vingligt.
    Jag har inte upplevt det vingligt med någon av våra stolar i mitten, skulle det vara vingligt skulle jag inte montera en stol där.
  • cicci85
    straw2008 skrev 2011-01-24 09:05:07 följande:
    Britax two way fäster du med två remmar (förankrar den i golvet) så den behöver inget stöd.

Du kan inte ha någon stol med stödben tror jag... eller man kanske kan ställa stolens stödben på tunneln.

Varför behöver du ha en stol där? Mest opraktiska stället juh (jobbigt att få på bältena osv).
    Twoway är väl inte godkänd utan stöd?
    Jo, man kan ha stödben på tunneln, jag har frågat på flera ställen och alla har sagt att det är okej.
    Mela78 skrev 2011-01-24 09:04:38 följande:
    Kan ge ex. Acta graco (ingen av de med stödben, de får ej monteras utan) är godkänd i mitten av Ford Mondeo ST220.
    Vad är det för speciellt med den mondeon då? I fordonslistan står det att iaf duoflex är godkänd i mitten mondeo.
  • cicci85
    Tida77 skrev 2011-01-24 09:56:07 följande:
    Nu är jag inte proffs på bilstolar, men är du inte ute och cyklar nu?
    Om jag fattat rätt ska ALLA stolar (bakåtvända) utan stödben ha ett fast stöd bakom, dvs instrumentpanel eller främre stolar?
    Brio zento och Britax freeway är godkända fristående utan stöd men det rekommenderas att man har stöd eftersom det är säkrare.
Svar på tråden Bilbarnssol i mitten bak i bilen.