• Billy och Jag

Fika i Enköping med omnejd?

Någon som har lust att träffas och fika eller hitta på nått? :)

Har en son på 1 år och en till på väg. Är föräldrarledig och dagarna känns lååånga!

• Svar på tråden Fika i Enköping med omnejd?
  • magnea

Hej,
    Jag tar gärna en fika i Enköping. Har inga barn själv, men vi jobbar på det :)
    Bor lite utanför stan sedan knappt 2 år och känner inte så många här.

• Billy och Jag

Okej, vad kul :))

Jag har bott här i 3 år snart... har inte riktigt kommit in i det heller..

Kan ju berätta lite om mig själv kanske :)
    25 år, mamma till Billy och matte till Nicky (hund) Gift med Jerry och bor i lägenet, tyvärr, i enköping. Kommer från Gästrikland/Dalarna från början.

• poden

Hej på er :)

Ja är 21 år å flytta hit till enköping i slutet på oktober 09, så känner tyvärr inte alls många :(
    Väntar min första, sen nu den 15 ska vi på ultraljud så ja får veta om ja är i v 18 då lr om ja är i v 17.
    Vore väldigt roligt att lära känna fler mammor/blivande mammor i enköping :)

• Billy och Jag

Puffar upp tråden lite. det var kul att ses magnea.

• Silkflower

Jag har väldigt gärna lust! om du nu inte har nöjt dig med den respons du redan fått förstås!

Jag har nyligen flyttat hit med min sambo och vi har även hans 5-årige son på heltid. Jag är hemma om dagarna och vill jättegärna ha sällskap!

• magnea
    Billy och Jag skrev 2011-02-20 16:03:06 följande:
    det var kul att ses magnea.
    Ja det var trevligt :)
  • Stenroos1

Hej ,vi flyttar till Enköping(fjärdhundra ) den 1 mars, känner ingen där !

Har en dotter som blir 1 år i mars och en till på väg :)

• Billy och Jag

Stenroos.. Har oxå en ettåring oc nästa kpmmer i maj.

• Sagolik

Hej!

Såg era inlägg och jag är också intresserad att lära känna nya människor här i Enköping då jag nästan bott här i ett år. Jag och min sambo väntar vårt första  barn och är beräknad första juni :)  Någon som ska på föräldra utbildningen den 28 april? Mvh jenny 24 år

hej!
  • Stenroos1
    Billy och Jag skrev 2011-03-01 14:56:16 följande:
    Stenroos.. Har oxå en ettåring oc nästa kpmmer i maj.
    Hej !

Va kul .. :D

Vart i Enköping bor du ?? Vi bor nu i Fjärdhundra .. ett litet sämhälle 18 km utanför stan och måste säga att jag ruttnar här då vi inte har bil just nu och bussarna går inte värst ofta heller !!Vänjer mig nog snart ,har ju bott i stockholm i hela mitt liv så det här är nytt :D
    På sommaren är det säkert super fint här med Fjärdhundra badet precis brevid!
    Inte är Enköping så stort heller ...vi va in där förra veckan ...näh,nu ska jag inte gnälla utan försöka se positivt på allting ,det är ju ändå bättre för barnen att växa upp i små orter :)

Jag ska träffa en barnmorska den 23 mars så jag är osäker hur länge jag har varit gravid ,gissar på vecka 10 nu !
    Det är dax för dig snart ,spännande :)
    Hör gärna av dig !
  • Billy och Jag
    Sagolik skrev 2011-03-07 15:26:47 följande:

Hej!

Såg era inlägg och jag är också intresserad att lära känna nya människor här i Enköping då jag nästan bott här i ett år. Jag och min sambo väntar vårt första  barn och är beräknad första juni :)  Någon som ska på föräldra utbildningen den 28 april? Mvh jenny 24 år

Vad kul! Är själv beräknad till 29.de maj :)
    Ska inte gå utbildning, men det är ju mitt andra barn så då kanske man inte gör sånt :)
    Stenroos1 skrev 2011-03-09 14:15:20 följande:
    Hej !

Va kul .. :D

Vart i Enköping bor du ?? Vi bor nu i Fjärdhundra .. ett litet sämhälle 18 km utanför stan och måste säga att jag ruttnar här då vi inte har bil just nu och bussarna går inte värst ofta heller !!Vänjer mig nog snart ,har ju bott i stockholm i hela mitt liv så det här är nytt :D
    På sommaren är det säkert super fint här med Fjärdhundra badet precis brevid!
    Inte är Enköping så stort heller ...vi va in där förra veckan ...näh,nu ska jag inte gnälla utan försöka se positivt på allting ,det är ju ändå bättre för barnen att växa upp i små orter :)

Jag ska träffa en barnmorska den 23 mars så jag är osäker hur länge jag har varit gravid ,gissar på vecka 10 nu !
    Det är dax för dig snart ,spännande :)
    Hör gärna av dig !
    Heej, vi bor i Hummelsta snart... ligger mot Västerås till, om du inte visste :)
    Men just nu bor i inne i Enköping.
    Håller med dig om att det är rätt så dött... lite trist!
    Men jag besökte öppna förskolan här i veckan och det var supertrevligt, så nåååågot finns det ju att göra om man har barn iaf.. så det blir fler besök!!

Nä nu är det inte lång tid kvar, längtar tills graviditeten är över!! *pust* :)))
  • Stenroos1

Hej igen !

Förstår att du vill att det ska vara över snart ,jag är i vecka 13 och känner mig redan stor ..hihihi :)

Beräknad BF 11 oktober ... så heeeela sommaren ska jag gå runt med en stor nage *pust *.

Vet ni om det blir en flicka eller pojke ?

Lite tråkigt att man måste åka ända till Uppsala på Ultraljud osv .. och BB om man väljer akademiska .

Vet inte exakt vart Hummelsta ligger men ,såg att enköpings bostäder har en ledig lägenhet där som jag har anmält intresse för ;)

• Billy och Jag

stenroos: Det är en pojke.. igen :)

Har inte varit så aktiv här, har ju inte fått tillbaka min dator från lagning förrens NU. men nu blir de andra bullar. :)

Fy vad jag känner mig tung och öm och trött... till råga på allt verkar jag ha fått graviditetsdiabetes... suck.. känner mig inte så speciellt glad.. Är orolig för att det ska skada bebisen och man får ju ingen information! Har gått nu med vetskapen om detta i ungefär en vecka och har fortfarande inte fått instruktioner och info om risker m.m...

ja visst är de jobbigt att åka till uppsala? så tråkig väg också.. men men, det får man väll ta då. :) Västerås hade varit smidigare!

• Archii

Hej hej! Jag bor i Enköping sedan ett år tillbaka, flyttade hit ifrån Uppsala... fråga mig inte varför :P Jag är mammaledig nu med min lilla tös som snart är 2 månader, och jag är på för en fika. Känner inte så jättemycket folk här så det vore jätteskoj!

• jezzika89

Hejsan, samma här kan väl jag då säga :) skulle vara skoj o träffas o ta en fika. har en dotter på 10 veckor. :)

• Stenroos1
    Billy och Jag skrev 2011-04-07 20:22:37 följande:
    stenroos: Det är en pojke.. igen :)

Har inte varit så aktiv här, har ju inte fått tillbaka min dator från lagning förrens NU. men nu blir de andra bullar. :)

Fy vad jag känner mig tung och öm och trött... till råga på allt verkar jag ha fått graviditetsdiabetes... suck.. känner mig inte så speciellt glad.. Är orolig för att det ska skada bebisen och man får ju ingen information! Har gått nu med vetskapen om detta i ungefär en vecka och har fortfarande inte fått instruktioner och info om risker m.m...

ja visst är de jobbigt att åka till uppsala? så tråkig väg också.. men men, det får man väll ta då. :) Västerås hade varit smidigare!
    Hej igen !!

även jag är dålig på att logga in på familjeliv ,det blir mest facebook !

Den 1 augusti flyttar även vi till Hummelsta ,äntligen kommer jag bort från fjärdhundra. ..och lite närmare stan :)

Har det kommit någon bebis ännu ? Jag är i vecka 20 nu .. beräknad BF 15 oktober .
  • Stenroos1

... och hej på er ni andra också :)

Svar på tråden Fika i Enköping med omnejd?