sparade semesterdagar
Om jag får ett nytt jobb så har jag 50 sparade semesterdagar att ta ut i pengar, hur mycket blir det? Motsvarar det 50 vanliga arbetsdagar i pengar, alltså drygt 2 månadslöner?
Om jag får ett nytt jobb så har jag 50 sparade semesterdagar att ta ut i pengar, hur mycket blir det? Motsvarar det 50 vanliga arbetsdagar i pengar, alltså drygt 2 månadslöner?
Tack för svaren!
Jag har 23.000 i månadslön.
Så det blir alltså som att få ut 2 månadslöner.
Semesterledighet i samband med uppsägning och sjukdom m.m.
14 § Semesterledighet får inte utan arbetstagarens medgivande förläggas till uppsägningstid.
Skulle vid uppsägning från arbetsgivarens sida uppsägningstiden helt eller delvis infalla under redan utlagd semesterledighet och beror uppsägningen på förhållanden som inte hänför sig till arbetstagaren personligen, ska semesterledighetens förläggning i samma mån upphävas, om arbetstagaren begär det.
Första och andra styckena gäller inte om uppsägningstiden överstiger sex månader. Lag (2009:1439).
Nu har jag frågat personalavdelningen och de svarar att för att jag ska ha rätt till alla mina semesterdagar så måste jag jobba hela året.
Glömde ju skriva: Vad menas med det?
Vi får alla semesterdagar för året 1 januari varje år. Jag fick alltså 32 nya dagar den 1/1 plus mina 25 sparade sedan tidigare.
Kan någon matematikkunnig hjälpa en matteidiot?
Om jag har 35 semesterdagar sparade och intjänade att ta ut när jag slutar, jag jobbar 90 % och har 23000 i månadslön, hur mycket kommer jag då att få ut?
Okej, en till fråga då: jag kommer att ta ut min intjänade semester för år 2010/2011 i pengar men den semester som blir kvar för år 2011 och som jag inte kommer hinna att tjäna in innan jag slutar, vad händer med den?
Den kan jag ju inte ta ut i pengar eller hur?
Jag kan ju heller inte ta ut den i ledighet eftersom jag ännu inte tjänat in den för då blir jag ju skyldig företaget, eller tänker jag fel nu? Den semester som blir kvar och som jag inte har tjänat in den får ligga kvar outtagen?