Om pergotime
Generellt sett kan man säga att det enda som är säkert med Pergotime är att det finns ungefär lika många sätt att distribuera det på som det finns läkare som skriver ut det.
Hur länge man ska äta, hur ofta man ska äta, om man ska göra VUL, om man ska ta S-progesteron, hur ofta man ska ta S-progesteron osv...är bara några av alla saker du får helt olika svar på beroende på vilken läkare du går till...så tyvärr är det väldigt svårt att få ett helt sant svar i den här frågan. Jag kan, med den erfarenhet jag har, nästan gissa mig till att du kommer få olika svar från varje person som gör ett inlägg här.
Jag tillhör nog t ex kategorin som haft en läkare som tyckt att vi ska "köra på" dvs jag fick recept 3 månader åt gången och skulle äta varje månad (dubbel kur) men jag tog bara S-progesteron prov under första kuren och varje gång en tremånadsperiod gått utan resultat fick jag ett nytt recept. Hade av olika anledningar uppehåll emellanåt, men som mest åt jag nog 9 dubbla kurer på rad...och då kan jag meddela att biverkningarna börjar ta sig rätt stora friheter...Folk pratar om "klimakteriebesvär" under nedregleringen inför IVF, jag har gjort det 2 ggr och ingen av dem var ens i närheten av en rejäl kur pergotime för typ 5 månaden på rad.
. Det finns mååååånga läkare där ute som är mer än hjärtligt trötta på alla hobby diagnoser vi ägnar oss åt på det här stället 
och jobbar som bäst på att hålla alla nojor om MF och annat hemskt så långt borta jag bara kan...