• sara gerdrup

tips på hotell på Mallorca /Alcudia

Jag och mina 2 barn som är 2 år och 4 år
    ska åka till Alcudia.
    Har ni tips på något bra hotell eller var man hittar billiga resor?
    vi ska åka i maj/juni
    hoppas höra många erfarenheter och tips

• Svar på tråden tips på hotell på Mallorca /Alcudia
  • Göteborgstjej

måste ni åka charter? Annars så finns det ju flera lågprisflygföretag som flyger till Mallorca - tex City Airline och Air Berlin?
    Vi har bokat resa  till Alcudia i juni - flyger dit med AirBerlin och hem med City Airline. Vi bokade hotell via www.dinsemester.se. Sparar 13000 jämfört med att bo på samma hotell och resa charter med fritidsresor - och då får vi dessutom vara 11 dagar istället för 7! Vi ska bo på ett hotell som heter Palm Garden.

• sara gerdrup
    Göteborgstjej skrev 2011-01-24 23:03:43 följande:
    måste ni åka charter? Annars så finns det ju flera lågprisflygföretag som flyger till Mallorca - tex City Airline och Air Berlin?
    Vi har bokat resa  till Alcudia i juni - flyger dit med AirBerlin och hem med City Airline. Vi bokade hotell via www.dinsemester.se. Sparar 13000 jämfört med att bo på samma hotell och resa charter med fritidsresor - och då får vi dessutom vara 11 dagar istället för 7! Vi ska bo på ett hotell som heter Palm Garden.
    det låter helt klart intressant. vi kanske ses där ; )
  • Göteborgstjej
    sara gerdrup skrev 2011-01-25 20:07:47 följande:
    hur hittade ni billigaste flyget, sökte ni på olika själv eller från en sida?
    vi sökte runt - både AirBerlin och City Airline har bra sidor på det viset att man väldigt lätt kan se priser för olika avgångar. Är man då lite flexibla med vilken dag man kan tänka sig att åka dit och åka hem så kan man hitta schyssta priser!
  • sara gerdrup
    Göteborgstjej skrev 2011-01-25 21:31:12 följande:
    vi sökte runt - både AirBerlin och City Airline har bra sidor på det viset att man väldigt lätt kan se priser för olika avgångar. Är man då lite flexibla med vilken dag man kan tänka sig att åka dit och åka hem så kan man hitta schyssta priser!
    jag vill flyga från Malmö
    men de har inte det. något tips på hur jag ska leta : )
  • Göteborgstjej

Hmmm... Nja, jag kollade de bolag som jag vet flyger från Göteborg och kollade vilka som flög till Palma..

Air Berlin flyger nog från köpenhamn..

Googla "flyg malmö palma! så får du se att du får massa träffar!

• Sacha81

Kan man lita på dinsemester.se är alltid lite skeptisk till nya sidor, den ser ju faktiskt lite b ut..

**Mamma till Jesper 26/2-07 & Svea 11/9-08**
  • Göteborgstjej
    Sacha81 skrev 2011-02-22 18:35:10 följande:
    Kan man lita på dinsemester.se är alltid lite skeptisk till nya sidor, den ser ju faktiskt lite b ut..
    Jag har fått väldigt bra kontakt via dem på telefon iallafall! Och jag tror de är stora på danska markanden men ganska nya på svenska.
  • Sacha81

Okej, är rädd att man bokar och sen kommer dit så finns det inget hotell! Har du hört om någon som bokat via dem tidigare, hittar ganska lite om dem på nätet.

**Mamma till Jesper 26/2-07 & Svea 11/9-08**
  • Göteborgstjej

fast hotellet finns ju...

• Göteborgstjej

Jag tror ju att anledningen till att man inte hört då mkt om dem är att de är nya på svenska marknaden, men de har ju funnits i Danmark sedan 2003. Ring och prata med dem, de är faktiskt jättehjälpsamma och trevliga!

Men jag kunde ju inte låta bli att starta denna tråd nu när du oroar mig litegrann...

www.familjeliv.se/Forum-25-106/m57506747.html

• Göteborgstjej

kollar man på deras danska sida hittar man både Facebooksida och länkar till reklamfilmer som gått på danska tv4 och tv3 - känns väldigt seriöst..

Svar på tråden tips på hotell på Mallorca /Alcudia