• Adora1

Vi som precis plussat med syskon!!

Plussade den 23/1 med syskon till min flicka som är 14 månader. Är ca i vecka 5-6 nu, vet inte riktigt eftersom jag plussade sent.

Välkomna alla nygravida förväntansfulla! Självklart är man välkommen även om man kommit lite längre i graviditeten, men jag tänkte det kunde vara kul att frossa i symtom och hur snabbt det syns att man är gravid denna gången etc, redan väldigt svullen.....
    (syntes i vecka 8 med dottern Flört)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-23 23:04
    BF-LISTA

Vera01: Bf 5/8, andra barnet

EMTD: Bf 18/8, andra barnet

Vic2ria: Bf 8/9, andra barnet

Liiiiina: Bf 9/9, andra barnet

Jennypenny83: Bf 9/9, andra barnet

lyckligt gift Bf 22/9, andra barnet

Adora 1: Bf 24/9, andra barnet

Krabbolina: Bf 24/9, andra barnet

Perla: Bf 25/9, andra barnet

Yozefin: Bf 29/9, andra barnet

Culete: BF 30/9, tredje barnet

Anna4: Bf 1/10, fjärde barnet

T inne: Bf 3/10, andra barnet

Monkeyfresh: Bf 4/10 andra barnet

Blondie85: Bf 6/10, andra barnet

Anna J01: Bf 10/10, andra barnet

Apanssonsmamma: Bf 11/10, andra barnet

LillaPy: Bf 11/10, andra barnet

Stumpan82: Bf 12/10, andra barnet

Alexe: BF 16/10, andra barnet

Pebbles75: Bf 18/10, andra barnet

EmmaK1986: Bf 27/10, andra barnet

Scarlett77: Bf 16/11, andra barnet

Bia 80: BF 25/11, andra barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 20:36
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m63393701.html

OVAN ÄR EN LÄNK TILL FORTSÄTTNINGSTRÅDEN VI ANVÄNDER FROM 2012-02-06, NU NÄR VI FÅTT BEBISARNA ALLIHOP!!
  • Svar på tråden Vi som precis plussat med syskon!!
  • T inne

Hallå!
    De här vill ja vara om :)

Själv har ja en dotter som fyller 2 år i veckan. Och den graviditeten var nog rätt egendomlig och slutade i 33+3, men slutet gott allting gott som man brukar säga.

Idag plussade jag (BIM -4) och är i v.4 om man går efter FL.

Jag hoppas på en stor mage snart, inga konstiga blödningar och en graviditet på 40 veckor.

Oj oj oj jag är så glad idag, kommer inte kunna somna :)

• Izap

Plusade för två dagar sen! (tror jag, haha, två test visade olika) men ingen mens än (+8) förhoppningsvis plusar jag starkt imorgon! :)
    Sonen är 10 månader och föddes 40+10, skitjobbig graviditet, mådde illa hela grav. kräktes ibland upp till 10 gånger/timme. Gick upp 30 kilo mm mm...
    Måste vara lite knäpp som vill genomgå det igen! :)
    Men det ska bli roligt med ett litet syskon!
    Var era planerade?

• Adora1
    T inne skrev 2011-01-24 22:39:47 följande:
    Hallå!
    De här vill ja vara om :)

Själv har ja en dotter som fyller 2 år i veckan. Och den graviditeten var nog rätt egendomlig och slutade i 33+3, men slutet gott allting gott som man brukar säga.

Idag plussade jag (BIM -4) och är i v.4 om man går efter FL.

Jag hoppas på en stor mage snart, inga konstiga blödningar och en graviditet på 40 veckor.

Oj oj oj jag är så glad idag, kommer inte kunna somna :)
    Kul att nån nappade på min trådGlad...Har redan grattat dig men tål att sägas igen:GRATTIS!
    Jo, jag jobbar inatt men hade nog haft svårt att sova annars, tankarna snurrar .....
    Man får väl försöka tänka positivt även om man har sitt bagage med sig! Dock får vi ha öppet för att vädra orosmoln..
  • Adora1
    Izap skrev 2011-01-24 22:47:45 följande:
    Plusade för två dagar sen! (tror jag, haha, två test visade olika) men ingen mens än (+8) förhoppningsvis plusar jag starkt imorgon! :)
    Sonen är 10 månader och föddes 40+10, skitjobbig graviditet, mådde illa hela grav. kräktes ibland upp till 10 gånger/timme. Gick upp 30 kilo mm mm...
    Måste vara lite knäpp som vill genomgå det igen! :)
    Men det ska bli roligt med ett litet syskon!
    Var era planerade?
    GRATTIS!! Jag plussade inte på BIM +2, men väl på BIM +8 hi hi...
    Låter som en riktigt tuff graviditet, skönt att få berätta av sig lite nu när tvåan är i ugnen Flört. Var det planerat för er?
    Jag var sjukskriven för prematura sammandragningar med Bricanyl, sen gick jag över tiden (!), blev igångsatt i två dygn och efter ett sövt akut snitt på BF +16 kom dottern ut med präktiga 4850 kg Hjärta. Så jag har också lite oro i magen, men syskon vill vi ju ha!

Hade precis börjat med syskonverkstad, trodde jag hade en äggstockscysta igen för jag hade konstigt ont i magen och mensen sen..Ha ha!
    Hoppas VUL på torsdag visar fin graviditet i livmodern....Nervös..

Jag längtar efter fiiin Gravid-mage nu!!! Svullen som tusan, på kvällen ser jag ordentligt gravid ut redan hi hi...Hur är det för er, passar kläderna fortfarande?
  • Adora1
    MoonFlight skrev 2011-01-25 04:10:48 följande:
    Har 2 barn hemma (06,07) och nu väntas liten i sep så är i v6 just nu.
    Grattis! Jag är nog i ca v 6 med (5+ nåt imorron tror jag).
    Hur mår du? Börjat synas än? Jobbar du också natt? trodde inte nån annan var vaken Flört
  • MoonFlight

Adora.
    Jag jobbar dag... Eller något sådant i alla fall. Kör taxi så då blir det till att börja tidigt.

Mår jättebra än så länge, inget illamående och inte överdrivet trött vilket är jätteskönt för med dom andra 2 var jag så dålig.

Har bf 22/9 du?

Hur känner du det?

• Adora1
    MoonFlight skrev 2011-01-25 04:17:34 följande:
    Adora.
    Jag jobbar dag... Eller något sådant i alla fall. Kör taxi så då blir det till att börja tidigt.

Mår jättebra än så länge, inget illamående och inte överdrivet trött vilket är jätteskönt för med dom andra 2 var jag så dålig.

Har bf 22/9 du?

Hur känner du det?
    Jag mår bra! Lite "sjösjuk", det var jag med dottern också första trimestern men det gick över! Tror jag har BF ca 25 sept nåt, lite osäkert...
    På vilket sätt var du dålig med de två andra (om du känner att du vill berätta)?

Jag är jättejätteglad, men försöker lugna mig eftersom jag ska på kontroll med VUL på torsdag..Känns dock som en stark, frisk graviditet!
  • MoonFlight

Jag mådde så illa att jag rasade i vikt, gick ner ca 12-14 kg på 2-3 veckor och vart inlagd med dropp osv. Inget vidare kan jag tala om. Men blir det så denna gång så vet jag i alla fall hur jag ska göra och vad jag ska äta för att det ska bli bättre.

Hoppas bara att dom på mvc kan fixa det... Näringsdryck från Apoteket är kalas!!

• T inne

Ja man måste vara positiv :)
    Min guldklimp i magen är väldigt planerad, vi började försöka i Aug 2010 och fick ett MF i v.6. Och sen dess har vi kämpat på varje månad. Tror ja ska ha bf runt den 4/10.
    Oj oj oj de här är så spännande :)

Svar på tråden Vi som precis plussat med syskon!!