• 4Happy4

Lite hjälp

Min son blir 2år nästa månad, och när han var 1,5 år sa han till när han ville kissa och sprang på pottan, man fick han att kissa där iaf 2-3 ggr om dan.
    men sen börja han dagis efter några månaders uppehåll och de blev tillbaka på noll, nu vill han inte alls sitta där, och säger inte alls till..
    ska jag vänta in han? eller hur ska jag göra?.. lite kluven just nu, prövade potträningsblöjor men de är inget han reagerar på.
    det enda han säger till om nu, är när han har bajsat i blöjan å vill byta den.

• Svar på tråden Lite hjälp
  • Suneboll

Ha honom nakenfis hemma och säg till dagis att de tar honom till pottan med jämna mellanrum.

• clembke

Vår son va likadan. Gick jättebra ett tag, sen började dagis o han vägrade.
    Nu brukar vi ha honom naken mer eller mindre, ibland kan vi få på honom kalsonger.Oftast har han sagt till,men just nu har han ett bakslag o glömmer att säga till. Men det är bara att traggla på.
    Sen ska man väl helst låta det å i deras takt så om sonen ber om att få en blöja så få han ta på sig en blöja.
    Sonen blev 2 i nov. Så försök ha honom utan blöja hemma o fråga med jämna mellanrum om han behöver kissa, säger han nej så låt det va. Man få väl vara beredd på att torka kiss några gånger, men vad gör det.

Svar på tråden Lite hjälp