• apricos

tredje missfallet...

Anden är i nästan samma sitts som dig, jag ska till Karolinska i morgon och få mitt tredje foster "bortspolat"

Jag har inte haft någon utredning än, som som du säger får man leta länge tills man träffar en läkare som ser en som en människa.

Jag var på Ultragyn i Stockholm otalet gånger och allt såg så fint ut och vi skulle bara kämpa på. När jag hamnade hos en läkare som verkligen brydde sig såg han att jag har PCO, Jag fick Pergotime och poff så var jag gravid. Dock är det nått annat som spökar då mina foster dör runt v 8.

Vad är  Levaxin?

• apricos

Vill bara berätta lite hur det går för mig ....

Jag har nu bytt läkare efter att ha varit hos en som sagt att allt ser bra ut och allt är som det ska.

Min nya läkare har nu satt mig på en dunderkur av tabletter, Jag kommer få precis samma behandling som kvinnor som genomgår IVF får. Han tror stenhårt på att detta kommer latt yckas, och jag tror på honom.

Det jag vill säga är att byt läkare tills ni hittar någon som bryr sig om ert problem.

Hans kur kanske inte ger oss en bebbe, men han har gjort resan mycket lättare, och han gör mig glad och hoppfull.

• apricos

Hihihi ...

Om jag säger såhär, Jag gick hem med en ICA kasse full av piller =)

Först fick jag en kur som ska ta bort ev svamp, så det är rent och bakteriefritt i fiffi.
    Sen ska jag äta blodförtunnande vilket gör att ägget ska fästa bättre och ge bebben bättre blodflöde.
    Pergo för att få ett bra ägg
    Ovitrell för att det ska släppa i rätt tid och att maxa våra chanser att pricka rätt dag
    Sen när vi blir gravida ska jag äta Progresteron för att moderkakan ska bli bättre.

(Ska tillägga att jag har PCO)
    Men ingen av mina tidigare läkare har sagt eller hjälpt mig fasten jag haft det.

Så nu ska jag blöda klart efter mitt MA, och vänta på nästa mens.

Ska även tillägga att han kikade på min mans rackare och även han fick en kur mot bakterier och svamp för att dom ska vara i bästa form!

• apricos
    Vilja våga kunna skrev 2011-02-01 23:47:08 följande:
    Oj! låter som om du haft en väldig tur! I tråden som Irma och Bettan tipsat om är det många som fått kämpa länge för att få det du fick! Grattis! Jag håller tummarna för att det funkar fin fint! :)
    Anden skrev 2011-02-01 17:52:25 följande:
    Skönt för dig Apricos!
    Ja du, det där med läkare verkar verkligen vara a och o. Jag läste någonstans på forumet om ett omega-6preparat som heter Glandin 25 som tydligen har knaprats av många som försöker få barn. Knallade ner till hälsokost idag och fick höra att det tagits bort från marknaden. Någon som har något annat tips på liknande preparat?

Det är precis det jag menade, jag gick på Ultragyn i stockholm och grät i över ett år tills jag blev skitförbannat på deras nonchalans så jag sökte mig vidare. 

Ultragyn sa att jag  inte kunde få hjälp fasten vi inte fått barn efter ett år då jag haft missfall och då hamnar man i en annan kö, (tre missfall för att utredas)

Jag sökte mig till en annan läkare som skrev ut pergo vid första besöket + tittade på min man vilken ingen annan läkare tänkt på innan (Vilket var bra då min man hade bakterier bland sina rackare som gjorde att bara 40 % av dom levde), jag blev gravid efter första mensen, tyvärr blev det MA.

Men nu fick jag denna kur utan att jag behövt kämpa för det hos min nuvarande läkare. Han gör allt för att hjälpa oss och uppmuntrar oss till att tex laga mat till varandra mm. Han är jätte mänsklig och förstår att vi har en tuff period.

Så mitt tipps är BYT, så fort du känner i magen att du inte blir behandlad rätt.
    Jag önskar att jag gjort det tidigare och spart ett år av tårar och frustration.

Svar på tråden tredje missfallet...