Vilja våga kunna skrev 2011-02-01 23:47:08 följande:
Oj! låter som om du haft en väldig tur! I tråden som Irma och Bettan tipsat om är det många som fått kämpa länge för att få det du fick! Grattis! Jag håller tummarna för att det funkar fin fint! :)
Anden skrev 2011-02-01 17:52:25 följande:
Skönt för dig Apricos!
Ja du, det där med läkare verkar verkligen vara a och o. Jag läste någonstans på forumet om ett omega-6preparat som heter Glandin 25 som tydligen har knaprats av många som försöker få barn. Knallade ner till hälsokost idag och fick höra att det tagits bort från marknaden. Någon som har något annat tips på liknande preparat?
Det är precis det jag menade, jag gick på Ultragyn i stockholm och grät i över ett år tills jag blev skitförbannat på deras nonchalans så jag sökte mig vidare.
Ultragyn sa att jag inte kunde få hjälp fasten vi inte fått barn efter ett år då jag haft missfall och då hamnar man i en annan kö, (tre missfall för att utredas)
Jag sökte mig till en annan läkare som skrev ut pergo vid första besöket + tittade på min man vilken ingen annan läkare tänkt på innan (Vilket var bra då min man hade bakterier bland sina rackare som gjorde att bara 40 % av dom levde), jag blev gravid efter första mensen, tyvärr blev det MA.
Men nu fick jag denna kur utan att jag behövt kämpa för det hos min nuvarande läkare. Han gör allt för att hjälpa oss och uppmuntrar oss till att tex laga mat till varandra mm. Han är jätte mänsklig och förstår att vi har en tuff period.
Så mitt tipps är BYT, så fort du känner i magen att du inte blir behandlad rätt.
Jag önskar att jag gjort det tidigare och spart ett år av tårar och frustration.