• Anonym (ledsen)

Hon har spridit falska rykten om mig, vad ska jag göra???

Vad ska jag göra?
    Min fd bästa vän har spridit ut en massa falska rykten om mig i den lilla staden vi bor i så nu vill ingen umgås med mig längre :(
    Jag funderar starkt på att flytta härifrån men hur lätt är det att få lägenhet när man är arbetslös och föräldraledig? Inte så lätt antar jag

Jag är så ledsen, hur kan man göra så här mot någon man tidigare var nära vän med???

• Svar på tråden Hon har spridit falska rykten om mig, vad ska jag göra???
  • mammaNena

kanske skulle berätta för några av de andra att det inte är som hon sagt. Försöka få dem att tro på dig.

• Anonym (ledsen)
    mammaNena skrev 2011-01-25 12:05:34 följande:
    kanske skulle berätta för några av de andra att det inte är som hon sagt. Försöka få dem att tro på dig.
    Dom verkar redan ha bestämt sig för att tro på henne så jag tror inte det spelar nån roll vad jag säger
  • Anonym (Men om)

Men om du vet att dessa rykten är falska? Så varför bry sig?

• mammaNena
    Anonym (Men om) skrev 2011-01-25 12:08:57 följande:
    jo men det är ju inte jätte kul att vara den som inte har en enda vän kvar!
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Men om) skrev 2011-01-25 12:08:57 följande:
    För att det inte spelar nån roll när det bara är jag som vet det, alla andra tror ju på henne så jag är helt ensam nu (förutom min familj då), jag har inga vänner kvar alls tack vare den här tjejen :(
  • Anonym (Men om)

Anmäl henne för förtal isf om du har bevis?

• Anonym

men varför har hon gjort detta? Måste ju finnas en anledning tillatt hon sprider ut detta.

• Anonym (stanna)

Men om dina "kompisar" väljer tat inte tro dig så är det väl ingen större förlust för dig?
    Skit i dom och hitta nya vänner.

• Fluffskalle

Är det en väldigt liten stad? Då är det jobbigt...

Är det allvarliga saker? Har du ingen gemensam bekant du kan skriva ett mail till och förklara? Inga bevis om lögn som mail på FB eller sms som du kan visa i mailet?

Varför är ni ovänner?

• Anonym (ledsen)
    Anonym skrev 2011-01-25 12:15:54 följande:
    men varför har hon gjort detta? Måste ju finnas en anledning tillatt hon sprider ut detta.
    Hon blev tillsammans med min pojkvän och sen sa hon att hon skulle förstöra mitt liv, och det har hon verkligen gjort kan jag säga! :(
    Skitsamma med pojkvännen, han var en idiot ändå, men att ta ifrån mig alla mina vänner det gör verkligen ONT!
Svar på tråden Hon har spridit falska rykten om mig, vad ska jag göra???