• helena29

30 år - vilket resultat fick du på KUB / NUPP?

På torsdag är det dags för Nupp-test! Nervös! men samtidigt vet jag ju att risken är så otroligt liten.

Hur gick det för er?

• Svar på tråden 30 år - vilket resultat fick du på KUB / NUPP?
  • Frida g

31år. Nackspalt 1,3mm. Risk 1:10000

• helena29

Tack!!! Jag är otroligt nervös, men hoppas och tror att det kommer att gå bra!

Vad är det för hormoner de kollar i blodet? Antar att det inte är ngt man kan påverka?

Påverkar rökning och kvinnans vikt?

• Flisan79

Var precis 30 och fick 1:20 000 (bättre kunde man inte få).

Ja vikt och rökning påverkar.

• helena29

Då hoppas jag att jag också får bra siffror! Det man oroar sig lite för är ju blodprovet, det kan man ju inte påverka själv antar jag...

• helena29

Imorgon när jag ska göra testet så behöver jag inte veta några siffror utan låg risk räcker bra för mig!!! Vet en del vänner som bara får veta låg risk. Och det räcker ju! Kanske om man får hög risk att de talar om siffror.

Fler???

• Frejon
    helena29 skrev 2011-01-26 07:40:12 följande:

Imorgon när jag ska göra testet så behöver jag inte veta några siffror utan låg risk räcker bra för mig!!! Vet en del vänner som bara får veta låg risk. Och det räcker ju! Kanske om man får hög risk att de talar om siffror.

Fler???

hög risk är 1:200 då blir man erbjuden fostervattensprov
  • helena29
    Frejon skrev 2011-01-26 09:35:11 följande:
    hög risk är 1:200 då blir man erbjuden fostervattensprov
    Hoppas verkligen att jag får högre. Vad fick du???
  • Ailani
    Flisan79 skrev 2011-01-25 22:01:54 följande:
    Var precis 30 och fick 1:20 000 (bättre kunde man inte få).

Ja vikt och rökning påverkar.
    Vare sig vikt eller rökning påverkar. Däremot gäller sannolikheten en "normalviktig" kvinna.
    Ålder och genetik är avgörande.
  • helena29

Men har för mig att vänner har sagt att barnmorskan frågar efter om man röker och vikten???

Svar på tråden 30 år - vilket resultat fick du på KUB / NUPP?