• Pleco

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

Fler än vad som borde vara tillåtet.

• Pleco
    Lufsan skrev 2011-01-25 23:25:34 följande:
    Aldrig.
    Men vi jobbar inte så mycket heller. Han jobbar två dagar i veckan och jag går i skolan två dagar i veckan. 
    Jag är inte heller en sån person. När man precis har träffats hörs man ju mycket. Men vi har bott ihop i ett år nu. Jag gillar all tid jag får ha för mig själv. Älskar min sambo men älskar att vara ensam hemma också. Vi pratar när vi är hemma.

Ni som pratar flera gånger per dag vad pratar ni om??

Vi pratar om allt möjligt mellan himmel och jord, vi har alltid saker att säga till varandra. Ibland hör vi av oss enbart för att säga att vi saknar varandra eller nåt.
  • Pleco
    Davinia skrev 2011-01-26 09:33:38 följande:
    Aldrig utan anledning, tycker det är otroligt oproffsigt att höras av hela tiden utan anledning, har folk inget att göra på sina jobb eller?
    Jag jobbar som uska i äldrevården, jag har knappt tid att titta på min telefon. Jag kanske ringer min man på min rast om jag har nåt jag måste säga just
    då, annars får det vänta. Lika hård är jag om de ringer från mitt jobb när jag är ledig eller nån arbetskamrat ringer om nåt jobbärende, då ber jag dem vänligt men bestämt att ringa och prata med mig på min arbetstid.
    Samma kan jag tycka om vissa personers ungar som ringer i tid och otid om allt möjligt tjafs, upp till föräldern att tala om för dem att man inte ska störas på jobbet utan anledning.
    Antagligen, eller förhoppningsvis, så har man ett arbete som inte blir lidande av privatsamtal. Jag har ett väldigt fritt arbete så jag kan i princip prata i telefon hela dagarna om jag vill. Och ja, min chef är fullt medveten och helt ok med det.
  • Pleco
    Anonym (hmm) skrev 2011-01-26 11:00:47 följande:
    Att ni orkar! Vafan kan man inte ens få vara ifred på jobbtid! Bor ju ändå ihop! Shit!
    Handlar inte om ork utan om vilja.
  • Pleco