• Mariamx

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

Anonym skrev 2011-01-26 12:42:08 följande:
    Vi har ALDRIG kontakt under arbetstid om det inte hänt en katastrof.
    Ingen av oss har detta bekräftelsebehov eller kontrollbehov - kan inte se det som något annat om man måste ha kontakt ideligen.
    I mina ögon otroligt barnsligt och fjortisaktikt - hade blivit vansinnig på en sådan personsom var och varannan timme måste höra " Älskar du mig fortfarande? " " Hur är det?"  " Vad gör du?"
    Vad f-n pratar man om när man ses? Allt är ju redan rapporterat fortlöpande under dagen.
    Nej när jag är på jobb fokuserar jag på det och familj och man när jag är ledig.
    Det kanske är så att vi är olika, vi människor? Jag och min man pratar på telefon ca 30-60 min per dag, ibland mer, ibland mindre. Vi har varit tillsammans i 4 år, älskar varandra, är trygga i vår kärlek, men tycker helt enkelt om att umgås med varandra. Säga söta ord till varandra, eller helt enkelt se hur den andra mår. Har inget med bekrätelsebehov eller kotrollbehov utan beror helt enkelt på att vi trivs i varandras sällskap. Vad man pratar om när man träffas? Allt möjligt. man kan ha intressanta debatter, intelletuellt utbyte med varandra, eller bara vara. Vi trivs helt enkelt i varandras sällskap.
Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?