• FasterK

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

Inte alls under arbetstid. Då jobbar vi. Kanske något avstämningssamtal ett par gånger i veckan på raster eller efter jobbet.

Det är skitirriterande med arbetskollegor som ringer privatsamtal/sms:ar på arbetstid.

• FasterK

Alltså - jag struntar i anledningen till varför folk snackar med varandra under dagen. Det är dock inte min stil att kommunicera flera gånger om dagen med en partner om det inte är viktigt. Det som irriterar mig är att man ringer och sms:ar på arbetstid. Man får lön för att arbeta och då ska man inte ägna sig åt privatsamtal och sms, privatsurfande. Det får man göra på rasterna. ...om det nu inte är akut eller man har ett sådant arbete som tillåter det.

Om en kollega, som har en likadan tjänst och lön, ägnar ca 15-20 min om dagen till privatsamtal/sms på arbetstid, har han/hon arbetat 5-7 timmar mindre på en månad. Ska man verkligen ha lika mycket i lön då?

Det är också en intressant fråga. Hur mycket av din arbetstid går till privatsamtal/sms/surf under en dag? Vad blir det i tid på en månad?

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?