• Peak

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

oj vi hörs jätteofta dagtid! Skrattande

Min man har ett jobb där han  åker mycket bil mellan olika adresser, så hans jobb blir inte lidande utan det är mer så att han ibland passar på att ringa hur det är eller så (alltså inget viktigt) mellan hans arbetsuppgiter - eller på väg till dem. Vi skickar många sms om dagen (vi har båda företagstelefoner men hans arbetsgivare betalar inte /minut eller /sms så det drabbar dem inte på så sätt att det skulle bli dyrare)
    Alltså "slösar" han inte bort sin arbetstid på att prata/sms:a med mig, och skulle jag ringa när han inte har tid så svarar han självklart inte då.

Jag har eget företag så jag är min egen chef och kan själv bestämma om jag vill sms:a/ringa min man om jag har mindre att göra just då.
    Och det är ingen av oss som har kontrollbehov Flört det är mer ett sätt att få mer tid ihop eftersom han börjar 6,45 och jag slutar 18 och är hemma tidigast 18,30.

• Peak
    Madida skrev 2011-01-26 15:28:43 följande:
    Oj, vad mycket ni hörs ! Jag blev väldigt förvånad när jag läste en del av era svar här.

När jag var sambo hördes vi på en höjd en gång om dagen och då var det oftast om man typ skulle handla med nåt hem. När jag är på jobbet så är jag på jobbet. De resterande  typ 15 timmarna på ett dygn spenderar jag ju med honom.
    Föredrar att isåfall få längta lite och höra om hans dag när vi sitter och äter middag.
    Jag tycker inte de 3-4h per kväll vi har ihop räcker till riktigt! Så vi utnyttjar dagen lite också Flört

Tycker ändå det är härligt på ett sätt att jag kan längta så efter min man efter snart 14 år tillsammans Hjärta
  • Peak
    Anonym (illojalitet???) skrev 2011-01-26 17:18:32 följande:
    Öh, jag jobbar så jag pratar inte med min sambo då. Otroligt att så många tar tid till detta, vad är så himla viktigt så det inte kan vänta tills ni är hemma?!
    fast det är ju skillnad på jobb och jobb!
    Jag som har eget företag och någon som jobbar i en fabrik, i en butik eller på sjukhus tycker jag inte riktigt går att jämföra. Självklart är det inte okej att spendera aretstid i telefon när man har betalt för att arbeta.

För egen deö är det sällan något som är så viktigt att det inte går att vänta utan det är nog mer av vana och en social grej eftersom jag dessutom inte har några arbetskamrater och jag och min man sällan har en ledig dag ihop! Glad
Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?