• Madida

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

Oj, vad mycket ni hörs ! Jag blev väldigt förvånad när jag läste en del av era svar här.

När jag var sambo hördes vi på en höjd en gång om dagen och då var det oftast om man typ skulle handla med nåt hem. När jag är på jobbet så är jag på jobbet. De resterande  typ 15 timmarna på ett dygn spenderar jag ju med honom.
    Föredrar att isåfall få längta lite och höra om hans dag när vi sitter och äter middag.

• Madida

Men alltså, jag kan inte låta bli att fråga. Och kommer säkert uppröra många. Men ni som ringer och sms'ar 20-30ggr/dag. Tycker ni att det är okej att göra på arbetstid? Även om det är korta sms eller samtal så blir det iaf över 30 min varje dag som ni lägger på detta. Och får betalt. Ca 2,5 timme/v.

Hade jag som chef vetat om hur många samtal/sms som mina anställda skickade (om det var i den mängden) så hade jag blivit riktigt irriterad. Om det nu inte är så att det är just på er lunchrast ni skickar 30 sms.

• Madida
    LadyK skrev 2011-01-26 22:28:06 följande:
    Håller med fullständigt! Har jobbat ihop med en som pratade i mobil dagarna i ända vilket ledde till att vi andra fick göra en större del av jobbet som hon skulle sköta. Så det är faktiskt inte bara chefen som kan bli irriterad. Någon enstaka gång tycker jag kan vara ok, och självklart på raster, men inte annars.
    Så skönt att någon höll med

Givetvis tycker jag oxå att det är okej nån enstaka gång men jag skulle personligen ALDRIG lägga ner så mycket av min arbetstid på att höra av mig till min sambo.

Skulle vi ex.vis få in en vikare som betedde sig så så skulle vi aldrig plocka in den igen.
  • Madida
    Anonym skrev 2011-01-27 09:09:19 följande:
    Det beror väl lite på vad man jobbar med
    Jag har tex "transportsträckor" i mitt jobb, dvs tid då jag tar mig från A till B och då spelar det liksom ingen roll om jag går o filosoferar för mig själv, sms:ar eller ringer maken under tiden

Jag förmodar att du själv aldrig läser dina privata mail eller ägnar dig åt någon som helst privatsurfning eller för all del pratar om saker som inte är arbetsrelaterade  med dina kollegor under arbetstid
    Men kom igen nu, tycker du inte att du är bra löjlig nu!? Och dessutom klarar du inte kritisera mig utan att vara anonym.

Självklart är vi inte mer än människor och jag sitter inte och råjobbar varje minut. Det sa jag inte. Men att prata i telefon eller sms'a 30 ggr om dagen låter i mina öron helt sjukt. Men jag kan ärligt säga att jag INTE rör min mobil mer än på lunchrast och frukost. Skickar inga privata mail och har inga privata telefonsamtal. Men givetvis pratar jag ibland om icke arbetsrelaterade saker på arbetstid.
    Men du menar alltså nu att det är okej att du skickar massa sms, ringer massa privata samtal, privatsurfar och pratar om icke arbetsrelaterade saker - allt detta under arbetstid?!
  • Madida
    Rulltrappa skrev 2011-01-27 10:05:07 följande:
    Ja. Jag gör en massa andra hemskheter på arbetstid också. Som att dricka kaffe, titta på TV, handla på Konsum... Eftersom de flesta av mina arbetsdagar innebär någon timme eller 2 som bara är beredskapstid anser jag att jag kan disponera tiden lite hursomhelst så länge jag är tillgänglig, svarar på larm och inte har något vettigt att göra.
    Svarar dig likadant som jag svarade anonym. Tycker ditt svar är löjligt.. Jag utgår såklart från ett jobb där man faktiskt har arbete att göra hela dagarna.
  • Madida
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-01-27 09:59:08 följande:
    Aldrig om vi inte vill varandra någonting.
    Jag hinner inte sakna min man under dagarna. Jag tycker "saknar dig" och "älskar dig" är så fruktansvärt slitna begrepp. Jag kvävs lite av sådant och skulle inte orka svara om min man smsade "jag älskar dig" eller "jag saknar dig" ett par gånger om dagen. Allvarligt? Vi äter frukort tillsammans, middag tillsammans, sover tillsammans och lever tillsammans.

I need my space och avskyr gulligullipluttinuttiga saker
    Han känner mig och vet detta. Hans gullugullipluttinuttiga behov är också nästintill icke-existerande.
    Kryper hellre upp i soffan och har en skön diskussion om världsliga ting på kvällen.
    Precis min tanke!
Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?