Anonym skrev 2011-01-27 09:09:19 följande:
Det beror väl lite på vad man jobbar med
Jag har tex "transportsträckor" i mitt jobb, dvs tid då jag tar mig från A till B och då spelar det liksom ingen roll om jag går o filosoferar för mig själv, sms:ar eller ringer maken under tiden
Jag förmodar att du själv aldrig läser dina privata mail eller ägnar dig åt någon som helst privatsurfning eller för all del pratar om saker som inte är arbetsrelaterade med dina kollegor under arbetstid

Men kom igen nu, tycker du inte att du är bra löjlig nu!? Och dessutom klarar du inte kritisera mig utan att vara anonym.
Självklart är vi inte mer än människor och jag sitter inte och råjobbar varje minut. Det sa jag inte. Men att prata i telefon eller sms'a 30 ggr om dagen låter i mina öron helt sjukt. Men jag kan ärligt säga att jag INTE rör min mobil mer än på lunchrast och frukost. Skickar inga privata mail och har inga privata telefonsamtal. Men givetvis pratar jag ibland om icke arbetsrelaterade saker på arbetstid.
Men du menar alltså nu att det är okej att du skickar massa sms, ringer massa privata samtal, privatsurfar och pratar om icke arbetsrelaterade saker - allt detta under arbetstid?!