• Anonym

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

Anonym skrev 2011-01-25 15:38:39 följande:
    Jag kan tydligen inte citera just nu...
    Ni som tycker det är helt okej att "socialicera" privat i arbetstiden, jag förstår inte ert resonemang? Även om man har möjligheten och kan göra det utan att tappa fokus, så är det lönad tid som går till det. Som arbetsgivare hade jag inte alls uppskattat det, iaf inte om det händer dagligen.
    så du surfar aldrig någonsin privat? ringer aldrig aldrig något privatsamtal? Det tror jag nog...
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-01-25 15:40:13 följande:
    så du surfar aldrig någonsin privat? ringer aldrig aldrig något privatsamtal? Det tror jag nog...
    Nej det gör jag faktiskt aldrig.  Jag tycker det är respektlöst mot de brukare som det är meningen att jag ska hjälpa. Pausen är okej från privat mobil, men det är ju inte lönat eller något som går på firmans räkning.
  • Anonym

Undrar mig vad man har för sig på sitt jobb om man har tid och ork att sms o ringa varandra så ofta som en del verkar göra. Inte klokt. Vad är det för chefer som godkänner det? Ringer till min sambo om det är något viktigt t ex sjukdom mig eller barnen. Inte för att tramsa runt. Han är läkare och har definitivt inte tid, lust eller möjlighet att fixa med mobilen på jobbet.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-25 15:44:50 följande:
    Undrar mig vad man har för sig på sitt jobb om man har tid och ork att sms o ringa varandra så ofta som en del verkar göra. Inte klokt. Vad är det för chefer som godkänner det? Ringer till min sambo om det är något viktigt t ex sjukdom mig eller barnen. Inte för att tramsa runt. Han är läkare och har definitivt inte tid, lust eller möjlighet att fixa med mobilen på jobbet.
  • Anonym

Jag ringer min sambo om det är nått viktigt jag måste ha kontakt med honom angående direkt. Det har kanske hänt 5 ggr på 2,5 år. Sen sms:ar han mig när han är på väg hem. Jag jobbar hemifrån. Det har kanske hänt 2 ggr att han ringt mig.

• Anonym

Vi hörs oftast inte alls. Men vi samåker så han ringer mig när han står utanför med bilen.

• Anonym

Det beror på ibland 4 ggr om det är något speciellt annars en gång eller inte alls, då vi ändå ses varje dag en stund

• Anonym

aldrig, när vi jobbar så jobbar vi, hör bara av oss till varanda om det är något viktigt.
    man kan inte springa o skicka sms och ringa hela tiden. jo, visst om man har rast eller inget att göra just då.

• Anonym

1-4 ggr per dag, oftast bara jag som ringer, jag är föräldraledig och pratsjuk!! =)

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?