• Anonym

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

1-2 gånger per dag,mest för att kolla läget och höra hur man mår etc. Och om det är nått som behöver handlas hem.

• Anonym

Uhm, kanske ett sms..eller två om dagen ibland, annars träffas vi ju på kvällen ;)

• Anonym

Varför prata under arbetstiderna, då finns det inget att berätta när man kommer hem Spöke

• Anonym

I normala fall ringer vi inte varandra på jobbtid. Det är om det dyker upp något speciellt bara som man behöver fråga om. Till exempel om det går bra att jag jobbar över på torsdag, och såna saker. Eller om förskolan ringer och något barn är sjukt, då kan vi ringas för att bestämma vem som åker.

Dock så ringer alltid karln hem när han slutat jobba och är på väg hem, så att jag kan börja med maten. Jag är den som hämtar barnen och lagar middag. Han sköter morgonrutinerna med barnen.

• Anonym

Säkert mellan 5-10 gånger. När han jobbar och jag är hemma, jag har ingen möjlighet att ringa från mitt jobb :D

• Anonym

Vi jobbar på samma jobb, så vi pratas vid säkert 3567659746 gånger....vi har varit tillsammans i 10 år och sen vi började arbeta tillsammans så har faktiskt vårt "samliv" blivit bättre. Jag tycker att det förgyller vardagen att få lite små "bekräftelser" under dagen....vare sig de kommer med ett sms eller en smygtafs på rumpan när ingen ser....

• Anonym

Vi jobbar på samma arbetsplats, dock inte på samma avdelning, men någon eller ett par gånger per dag ringer eller springer vi på varandra för att prata om något privat typ barnen.

• Anonym

Nästan aldrig, det ska vara något jätteviktigt om vi ska störa varandra på jobbet.

• Anonym

0-5 sms under raster.... mest "älskar dig, saknar dig" eller "smiter in på ica på vägen hem"

• Anonym
    Madida skrev 2011-01-26 22:13:52 följande:
    Men alltså, jag kan inte låta bli att fråga. Och kommer säkert uppröra många. Men ni som ringer och sms'ar 20-30ggr/dag. Tycker ni att det är okej att göra på arbetstid? Även om det är korta sms eller samtal så blir det iaf över 30 min varje dag som ni lägger på detta. Och får betalt. Ca 2,5 timme/v.

Hade jag som chef vetat om hur många samtal/sms som mina anställda skickade (om det var i den mängden) så hade jag blivit riktigt irriterad. Om det nu inte är så att det är just på er lunchrast ni skickar 30 sms.
    Det beror väl lite på vad man jobbar med
    Jag har tex "transportsträckor" i mitt jobb, dvs tid då jag tar mig från A till B och då spelar det liksom ingen roll om jag går o filosoferar för mig själv, sms:ar eller ringer maken under tiden

Jag förmodar att du själv aldrig läser dina privata mail eller ägnar dig åt någon som helst privatsurfning eller för all del pratar om saker som inte är arbetsrelaterade  med dina kollegor under arbetstid
  • Anonym

Vi har våra chatprogram igång hela tiden - så, tja, vi hörs väl av hela tiden antar jag!

• Anonym

Kanske nåt sms, om det är nåt med hämtning av barn etc.
    Ibland ringer han/jag när vi är på väg hem  

• Anonym
    Madida skrev 2011-01-27 11:11:36 följande:
    Svarar dig likadant som jag svarade anonym. Tycker ditt svar är löjligt.. Jag utgår såklart från ett jobb där man faktiskt har arbete att göra hela dagarna.

Jag tycker att din attityd är löjlig

Är det så svårt att förstå att vi alla har olika förutsättningar på arbetet Både jag o maken har arbeten där det är helt ok att både sms:a, ringa, maila eller vad det nu kan vara så länge man sköter sitt jobb dvs finns det tid så varför inte
    Och du, för mig är det ingen som helst skillnad på att skicka iväg ett sms eller prata privat med en kollega - vari ligger skillnaden Båda sakerna upptar ju helt klart arbetstid, eller

Som sagt, alla arbetsplatser ser inte ut som just din arbetsplats om det nu kommer som någon överraskning för dig
    Beträffande anonymt eller inte - det borde väl du veta att man inte ska ifrågasätta anonymiteten
    Tråden ligger i känsliga rummet och ger därmed möjlighet att svara anonymt,  vad är det som säger att jag är mer anonym än ditt totalt anonyma nick

• Anonym

Vi hörs nån gång om dagen. Oftast gäller det praktiska grejer som att vi är påväg hem eller kvällsmatsfunderingar och det är sällan vi pratar nån längre stund.

Vi har en överenskommelse. Om det ringer när man är upptagen så är det ok att trycka bort samtalet och sen ringa upp när man har tid, t ex vid nästa rast. Sms svarar man på när man har tid.

• Anonym

med äkta hälften: aldrig. jag blir enbart irriterad om han tjatade.
    med älskaren: 40-50 ggr om dagen på mail o sms.

• Anonym

Jag o min numera ex man hördes bara om praktiska saker. Oftast väldigt sällan. I min nuvarande relation hörs vi aldrig någonsin på telefon. Det kan gå dagar o veckor utan att vi pratar/smsar (han jobbar utomlands). Min gifta man (kärleken) har jag daglig kontakt med. 10-50 ggr/dygn.

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?