Efterkontrollen
Jag undrar vad det är de gör på efterkontrollen?
Ska dit i veckan och vill gärna vara lite förberedd på vad som ska hända :P
Hur gjorde ni, hade ni med eran bebis på efterkontrollen?
Jag undrar vad det är de gör på efterkontrollen?
Ska dit i veckan och vill gärna vara lite förberedd på vad som ska hända :P
Hur gjorde ni, hade ni med eran bebis på efterkontrollen?
pratar preventinmedel, går igenom förlossningen och tar en vikt.
Jag hade barnet med mig!
På vissa ställen görs gynkontroll, andra inte. Här görs inga kontroller om det inte är något speciellt.
På min efterkontroll gjordes en gynundersökning, vi pratade om förlossningen och om preventivmedel. Dessutom kollade hon järnvärde och blodtryck. Någon vägning (eller viktrapportering) gjordes inte. Varför skulle man göra det?
Just ja, nej, jag hade inte bebisen med mig. Hans pappa fick komma hem och vara med honom på lunchen.
När jag har varit på efterkontroll har vi pratat igenom förlossningen. På efterkontrollen efter att andra barnet hade fötts fick jag förlossningsjournalen. Blodtryck och järnvärde har kollats. Vikt har rapporterats. Ingen gynundersökning någon av gångerna.
Jag har haft med mig barn båda gångerna.
Vi bara pratade och jag hade dotten med mig inga undersökningar eller tester gjordes.
Pratade igenom förlossningen, & sen gjorde hon en gyn-undersökning också.
Hade med min mamma som tog hand om sonen.
Vi fyllde i nåt formulär om förlossningen och pratade om den, hon frågade om vikt, jag tror jag lämnade nåt prov, hon gjorde gynundersökning och kollade knipet, jag fick min förlossningsjournal och så fick jag recept på minipiller. Jag hade mitt barn med mig.