Inlägg från: cameron |Visa alla inlägg
  • cameron

När kastrera honkatt?

Jag har förstått att det finns olika uppfattningar gällande detta med hur tidigt/sent man ska kastrera sin katt. Enligt en uppfödare som jag har vait i kontakt med så finns det många fördelar med en tidig kastrering (redan vid 11-12-veckors ålder) medans många andra verkar förespråka en senare kastrering (efter 6 månaders ålder).

Vad har DU för erfarenhet och syn på för- och nackdelar med tidig- respektive senare kastrering?

Olivia 0605 & Tindra 0805
  • Svar på tråden När kastrera honkatt?
  • cameron

Tack så jättemycket för era svar. Vår Ragdollhona är snart 16 veckor så nu är det hög tid att boka tid för kastrering. Har ni några tips om bra Stockholmsveterinärer som utför tidig kastrering?

• cameron

Jag har fått tips om en vet. i Hagsätra som kastrerar tidigt med titthålskirurgi, känner ngn till honom? Det skulle kännas tryggt att få lite referenser för det är ju ändå vår lilla älskling som han ska söva och operera.
    Ni som har kastrarat era katter tidigt, vilken teknik har då använts?

• cameron
    nemo1 skrev 2011-01-26 15:12:38 följande:
    Oj tidig kastrering OCH titthålkirurgi, det lär inte finnas många såna veterinärer. Googla på det.
    Nej jag har förstått att han är typ ensam i Sverige om det.
  • cameron
    semlorna skrev 2011-01-26 15:31:23 följande:
    Har du testat att fråga närmare på www.kattforum.se om nån känner till honom? Där finns många kattmänniskor och jag är rätt säker på att några bor i stockholm och kastrerar tidigt.
    Tack för tipset! Kan man ställa frågor där även om man inte är medlem själv? Nåja, jag kikar så får vi se.
  • cameron
    semlorna skrev 2011-01-26 15:44:46 följande:
    Nej men det går snabbt och enkelt att bli medlem. Annars finns det en tråd som verkar handla om den veterinär du menar: kattforum.se/viewtopic.php?f=11&t=187254&p=30...#p3063259
    Tack snälla du! Nu fick jag mina referenser och kan tryggt boka tid hos honomGlad
Svar på tråden När kastrera honkatt?