• Anonym (Pricken)

Intimrakning. Jag blir GALEN!

Visste inte vart jag skulle lägga denna fråga men valde här.

Jag håller på att bli helt vansinnig. Jag har till och från iöver 10 år försökt raka mig, men det går inte. Jag blir helt förstörd! Inte så att jag bara får någon liten "finne" utan jag blir helt rödprickig/flammig, får finnar och ser allmänt hemsk ut.
    Jag blir så ledsen för jag vill vara rakad! Hade känt mig mycket sexigare då men det går inte!!

Har provat en massa olika tips men ingenting hjälper. Jag tycker det verkar som att alla som vill vara rakade lyckas vara det. Men kan det vara så att min hud helt enkelt är för känslig?

De tips jag testat:
    * Alltid helt ny, icke sliten, rakhyvel.
    * RFSU's rakgel och aftershave
    * Raka medhårs
    * Raka mothårs
    * Ta på babyolja efteråt
    * Ta aloe vera
    * Använda nåt uttorkande med sprit i

Har säkert glömt nåt.
    Har ni några andra tips? Eller får jag helt enkelt bara acceptera att jag aldrig kan få vara rakad.

• Svar på tråden Intimrakning. Jag blir GALEN!
  • Memmii

Gör det i duschen med intimgel och ny rakhyvel.
    Och om det inte går får du väl nöja dig med att klippa ner det så kort det går. Flört

• Anonym (Pricken)

Jag gör det redan i duschen, med intimgel.

Och jag vill inte nöja mig med att klippa ner det. Jag har väldigt lite hår jämfört med många andra och jag fattar inte att det ska vara så jävla svårt att raka bort det.

• Anonym (hm)

har du testat att badda med en nybrusad tre precis efter rakning????

själv rakar jag Alltid medhårs, skiter numera i om jag är helt slät.. huvudsaken är att man inte ser ut som en stor buske därnere ;)

• Anonym ((krämen))

Du kan inte tänka dig att börja använda hårborttagningskräm då?
    Det gör jag, det blir ju inte riktigt den lena känsolan som med rakning, men den håller ju bara i sig i några timmar ändå, så varför inte prova? Jag får också sjukt mycket finnar av rakningen. Men med detta medlet får jag i stort sätt inget alls. Sen vet jag inte vad du gör när du rakar dig, men om man gör det i duschen så blir det mycket mindre finnar av att inte tvåla in stället du precis rakat.

• Anonym (Samma här!)

Samma här. När jag ska fixa bikinilinjen så ser jag spetälsk ut. Allt annat än vackert med andra ord. Jag har testat allt i 15 års tid och börjar konstatera att jag nog helt enkelt har för känsligt. Tanken med det hela är ju att man vill se lite "snygg" ut, men när slutresultatet alltid blir som en tonårskille med grymma acneproblem så känns resultatet inte helt tillfredsställande.

• Anonym (Pricken)
    Anonym (Samma här!) skrev 2011-01-25 19:30:27 följande:
    Samma här. När jag ska fixa bikinilinjen så ser jag spetälsk ut. Allt annat än vackert med andra ord. Jag har testat allt i 15 års tid och börjar konstatera att jag nog helt enkelt har för känsligt. Tanken med det hela är ju att man vill se lite "snygg" ut, men när slutresultatet alltid blir som en tonårskille med grymma acneproblem så känns resultatet inte helt tillfredsställande.
    Hahaha, så skönt skrivet! Exakt så känner jag också! Jag rakar det för att se/känna mig sexig men hur hett är det att visa upp sig efter det där?

Är dessutom singel för första gången på mååååånga år och känner mig inte bekväm med att hoppa i säng med nån så som det är nu. Och nu har jag precis börjat dejta någon och skulle så gärna vilja slänga ner honom i sängen men dum som jag var så provade jag att raka mig. Är alltså förstörd för typ 2 mån framåt.
  • Anonym (Pricken)
    Anonym (hm) skrev 2011-01-25 19:29:41 följande:
    har du testat att badda med en nybrusad tre precis efter rakning????

själv rakar jag Alltid medhårs, skiter numera i om jag är helt slät.. huvudsaken är att man inte ser ut som en stor buske därnere ;)
    Provade raka mothårs en gång och det blev så illa att jag funderade på att gå till läkare. Så aldrig igen.

Vad menar du med det andra? Nybrusad?
  • Anonym

Samma här! Det som (konstigt nog) har funkat för mig är att istället epilera bort håret. Inte vid blygdläpparna men bikinilinjen och uppe på toppen. Gör ont som fan och först blir huden röd och knottrig men det blir faktiskt jäkligt fint efter att huden fått vila ett tag. Plus att man inte behöver göra det så ofta. Annars kanske en vaxning skulle vara något för dig? Dyrt, men ibland värt det... Annars får du nog helt enkelt "nöja" dig, har man känslig hud så har man :(

• Anonym (Jason AloeVera)

Hej där. Jag rakar medhårs och inte tätt förrän jag har "tagit ner" hårlängden. Dvs försök inte gå från en eller ett par cm till totalt slätt direkt utan satsa på att först klippa ned det lågt. Därefter försiktigt raka, men inte satsa på att nå toppresultat första dagen. När du rakat ta på en kräm som heter Jason AloeVera 85%, direkt. Inget annat. RFSU-krämerna hjälper inte lika effektivt. Därefter smörjer du in ett par tre ggr till under det kommande dygnet, för att dag tre raka ned tätt. Då kan du till och med raka mothårs efter en tids rakande. Det gäller alltså att vänja hårsäckarna vid dina elakheter...utan att de hinner bli infekterade. Därför är duschen ett bra tillfälle. Men viktigast är som sagt den feta aloeverakremen. Nu har jag själv kört mellan ansat och helt slätt i många år och på senare tid bara helt slätt så nu kan jag t om använda vanlig rakapparat under förutsättning att jag smörjer in med aloeveracremen- dvs en fet aloeverakrem - efteråt. glömmer jag cremen, eller använder rfsus creme så har jag genast röda prickar som blir större efter några dagara. Samma sak faktiskt om jag glömmer att raka på någon vecka. Då får jag också kliande röda prickar som går bort om jag rakar och smörjer.

• PetraK

Jag hade precis samma problem, och då skaffade jag mej en ladyshaver, med den har det inte varit några problem :)! Har använt killens gamla rakapparat också, för med ladyshavern blir det lite stubb kvar. Pröva det :)!
    Epilator finns ju också... Jag fick tips från någon att peela huden innan. "Finnarna" är antingeninåtväxda hårstrån eller inflammerade hårsäckar tror jag, och peeling ska tydligen göra det bättre, funkade inte för mej.
    Jag får inåtväxda hårstrån ibland nu med (enstaka här och där) och då tar jag bort dom med pincett (gör inte så ont som man tror).
    Hoppas du hittar någon lösning, jag vet hur jävligt det är!
    Hade det inte funkat med ladyshaver/rakapparat hade jag övervägt laser-behandling!

Svar på tråden Intimrakning. Jag blir GALEN!