• TheOnlyOne

Skyddar ni naveln med blöjan?

På bb visade de att man skulle sätta blöjan över navelstumpen, Izabella tappade sin när hon var 5 dagar gammal, fortsatte sätta över blöjan men nu funderar jag på att om det vore bättre att ha den lägre så att naveln får andas, då det fortfarande ser likadant ut, dvs kommer lite blod, eller ska jag fortsätta ha blöjan över så att inte bodyn fastnar när det kommer blod? Jag rengör naveln alltid när det är torkat blod med en tops och vatten. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Skyddar ni naveln med blöjan?
  • Idapida83

Men man ska ju INTE sätta blöjan över naveln innan den ramlat av utan vika ner den under naveln... Sen kan man ha blöjan över naveln efter den ramlat av och naveln är torr.

• TheOnlyOne
    Idapida83 skrev 2011-01-26 21:46:48 följande:
    Men man ska ju INTE sätta blöjan över naveln innan den ramlat av utan vika ner den under naveln... Sen kan man ha blöjan över naveln efter den ramlat av och naveln är torr.
    Okej, det visste jag inte, gjorde bara som bb sa.
  • Toddes mamma

När våra bebisars navlar hade ramlat av, klippte vi som ett u, i fram på blöjan. På så sätt fick det "andas".. ett tips bara!

• Sullan

Läste mycket när jag var gravid o det stod att blöjan skulle vikas ner till naveln ramlat av.Men både på mvc,bvc och BB sa det att det ej behövdes.Läste också att man inte skulle bada bebisen innan naveln ramlat av men det sa det både på mvc,bvc och BB att man kunde göra.Man badar ju faktiskt bebisen på BB!Jag tror,( observerar tror så vill ej ha ngt skit för det),att det är nytt att man kan ha blöjan över stumpen o att man kan bada innan den ramlat av.Nu tror jag att du gör rätt...Men kolla en extra gång emd BVC=).

Svar på tråden Skyddar ni naveln med blöjan?