• lilla snöflingan

Annas profylax (webbkurs) eller Babygruppens Profylax online?

Jag har BF i april och vi har bestämt oss för att gå en profylaxkurs online eftersom det inte går någon kurs här förrän i mars och det blir mycket billigare.

Frågan är då om man ska välja Annas profylax, för 690 kronor eller Profylax online för 395 kronor (jag har 100 kronors rabatt). Det känns dumt att betala 300 kronor extra för de verkar vara rättså likvärdiga, samtidigt känns det som att Annas profylax är mer seriös på något sätt och då kanske det är dumt att vara snål...

Vilken är bäst? Har ni gått någon och vad tyckte ni? Någon som gått båda som kan säga vilken som är bäst?

• Svar på tråden Annas profylax (webbkurs) eller Babygruppens Profylax online?
  • MamaIda

Vi körde på profylaxonline och är supernöjda. Jag har ju iofs inte fött än men vi känner oss förberedda och lugna :) att rekomendera!

• lilla snöflingan
    MamaIda skrev 2011-01-26 16:01:51 följande:
    Vi körde på profylaxonline och är supernöjda. Jag har ju iofs inte fött än men vi känner oss förberedda och lugna :) att rekomendera!
    Tog de upp och hade övningar om djupandning, mellanandning och lättandning eller fokuserade de mer på det mentala. (Det verkar lite så utifrån reklamfilmerna så det är därför jag undrar).
  • MamaIda

Dom hade övningar för avslappning, djupandning, ytlig andning, massage övningar och mental träning.

• Booshiboo

en väldigt gammal tråd så jag chansar... valde du någon av kurserna och var de i så fall bra?

Svar på tråden Annas profylax (webbkurs) eller Babygruppens Profylax online?