• Anonym (Rådvill...)

Hur ska man förbättra detta? Kan man??

Jag och min man har varit tillsammans i 11 år. Vi har 3 fina barn tillsammans, 10, 4 och 1 år.

Vi har alltid haft det jättebra tillsammans och kunnat prata om allt. Vi säger alltid att vi älskar varandra och vi hörs flera ggr/dag via telefon när vi jobbar osv. Sexet är det enda problemet i vårat förhållande, men det har börjat bli ett stort problem. Min man har väldigt hög sexlust och vill gärna mysa flera ggr/v, helst varje dag el varannan.
    Själv har jag noll sexlust och det är skitjobbigt. Jag vill ju så gärna, men lusten finns inte och min man vill inte ta första steget längre. Han tycker det är orättvist att han "alltid" ska behöva ta initiativet. Jag har prövat piller från hälsokosten som skulle öka sexlusten, men de hjälpte inte alls.  Jag känner mig rådvill och jag vet inte vad jag ska göra.
    Under våra 11 år har det aldrig gått mer än 4-5 veckor mellan sexet och oftast har vi haft det nån, några gånger i veckan till varannan vecka, men detta räcker inte för min man och han blir sur och grinig och tycker inte att det är någon ide att vi är tillsammans längre för allt måste ju fungera i ett förhållande. Självklart håller jag med honom, men vad ska jag göra??? När han väl kommer upp till mig och börjar pussa och kramas så kommer ju lusten, men nu det senaste har jag inte alls känt för det. Ska det verkligen behöva vara så här?? Ska en relation bygga på sex för att den ska vara bra och fungera?
     Han vill inte gosa för då måste det leda till sex, men jag behöver närhet också. Vi pussas och kramas lite snabbt nästan varje dag, men det skulle bara vara så mysigt att kunna sitta och mysa i soffan utan att ha kravet på sex hängandes över sig....

Jag har den senaste veckan allvarligt börjat fundera på om det kanske är bättre att vi skiljer oss.....han får bo kvar i huset och köpa ut mig så jag kan köpa mitt eget hus. (jag har redan hittat ett som vore pefekt för mig och barnen)

Jag vill verkligen INTE skiljas, men är det någon ide när vi knappt pratar om annat än barn, jobb... Vi är väldigt olika, men det har ju fungerat så himla bra tills nu. Barnen mår bäst av att ha mamma och pappa i samma hus, och de kommer få gå längre på dagis de veckorna jag har de om det nu skulle bli så att vi går isär....

Jag har ingen att prata med om detta så snälla, vad tycker du???

• Svar på tråden Hur ska man förbättra detta? Kan man??
  • GrodanHopp

Säg åt honom att så fort han slutar ha sex i baktankarna så fort ni kramas så kommer du vilja ha sex oftare. Det är inte upphetsande att känna sig pressad till att bli kåt.

• Anonym (Rådvill...)

Nej det är ju inte det. Grejen är den att får han inte sex vill  han inte mysa heller. ALLT kretsar runt sex när det kommer till honom. Han onanerar flera ggr varje dag vilket jag absolut inte har nått emot, men ändå är han kåt hela tiden...det är skitjobbigt!! Ska det behöva gå så långt att vi går isär???

• Anonym (Rådvill...)

??

• GrodanHopp

Fråga honom vad det är med sex som är så viktigt. Varför det är viktigare för honom att han ska få sina behov tillfredsställda hela tiden o du bara ska ställa upp utan att få ngt tillbaka? Ett förhållande handlar om att ge o ta!

• Anonym (tvåbarnsmamma)

Jag har ingen aning om hur det är för er mer än vad som står men kan det hända att sex blir en ännu viktigare sak för honom eftersom han känner att du kanske inte riktigt vill? Sex kanske är en viktig bekräftelsesak för honom och för dig kanske det är något annat, låt oss säga t.ex. "sexbefriade" pussar och kramar. Ju mindre det blir, desto mer desperat blir man efter just det man längtar efter. Kanske. Jag är tjej men har alltid varit den som har lite lite mer lust i mina relationer, det är också jobbigt när det inte riktigt fungerar, sex har med att känna sig älskad och attraktiv att göra för vissa personer och det behöver nödvändigtvis inte vara fel på en för det även om jag inte alls har någon aning om hur extrem din man är. Prata, förklara och prata igenom allt, prata ofta. Det är mitt råd. Så att ni kan förstå varandra till slut. Eftersom ni verkar ha en fin relation i övrigt hoppas jag att ni kan mötas! Samtidigt mår säkert båda två dåligt av hur det är nu (det räcker bara med en känsla av att partnern inte vill för att det ska vara psykiskt jobbigt i längden, även om den "ställer upp", i mina ögon är det snarare värre) så om ni verkligen inte KAN mötas så är det bättre att gå isär men jag hoppas som sagt att ni kan göra det på ett eller annat sätt.

• Anonym (Rådvill...)

Tusen tack för era svar.
    Vi satt i flera timmer i går och pratade  och för min man är det en stor och viktig del av ett förhållande att sexlivet fungerar riktigt bra, men min fråga är fortfarande: Vad ska jag göra när inte lusten finns där alls??
    Just nu känns det som att det inte är någon mening att vi är tillsammans längre eftersom han tycker att det är en så viktig del av vårat liv och jag inte alls känner så. Visst är det viktigt, men inte så viktigt att man ska behöva gå runt och vara tjurig eller behöva dra sig undan för att man "inte får nått".
    Situationen är jättejobbig, och min man sa att det kommer alltid vara upp till mig att ta beslutet om jag vill flytta eller inte....och det känns väldigt lockande. MEN jag vill inte att det ska bli några mer förändringar för barnen just nu eftersom jag snart börjar jobba igen efter mammaledigheten och minstingen måste få komma in och landa lite på dagis först.¨
    Det har gått så långt att jag faktiskt gått och pratat med banken om hur mkt jag skulle kunna få för lån till ett hus och jag har även hittat ett hus som skulle passa mig perfekt... Fy jag hatar verkligen det här. Jag trodde alltid att  jag och min man skulle leva hela våra liv tillsammans. Jag vill inte att mina barn ska behöva hoppa mellan två hem för att det inte fungerar mellan mig och min man, absolut inte pga att sexlivet inte fungerar.....Det är inte rättvist mot honom att det är så här, det vet jag, men hur gör jag det bättre?? Vi har haft det jobbigt länge när det kommer till det här och det hjälper ju inte att mannen tar tillfället i akt att diskutera varför det inte fungerar precis efteråt heller, eller tvivlar på att jag verkligen vill medans vi har sex. Sex är inte kul längre.....
    Ledsen och trött!!

• Bobben

Känns lite som om du kanske ska försöka lågga dina tankar på något annat ett tag, inte så lätt men värt ett försök. Låter lite som om det blivit en ond cirkel för dig och ju mer du tänker på det ju mer pressad och stressad bilr du.

Att hela tiden fundera på varför man inte har lust till sex och tänka på vad din man vill hela tiden gör nog en väldigt stor negativ påverkan på din lust. Försök att koppla bort det ett tag och säg till din man att han slutar tjata om det en tid och gör något annat ist och se om lusten kommer tillbaka!

Så tycker jag att det låter helt sjukt att man inte bara vill mysa ist för att ha sex just bara för att han inte får det han vill ha! Det kalar inte jag gentleman iaf! Säg till honom att om han älskar dig så lägger ni allt sexsnack på is ett tag och  tar hand om varann på ett annat sätt ist och ser om det kommer tillbaka. Som sagt, älskar han dig så ska det inte va några problem.

Over and out!!!
  • ÄjjKäjj

Skulle du kunna tänka dig att han skulle kunna få skaffa sig en älskarinna för att få utlopp för sin sexdrift lite?

• Anonym (6)

Här är en till som har noll sexlust, vilket börjar bli jobbigt. Vi har 2 underbara barn och varit tillsammans i 6 år. Vi går inte i några skiljastankar men om jag inte får tillbaka lusten kan det nog gå illa. Jag vill ha ett fungerande sexliv och önskar ibland att det  fanns en "on/off" knapp som bara kunde trycka på. Jag ser hur frustrerad min man är och jag vill så gärna, men hur göra när man absolut inte har lust.....suck. Innan vi fick barn räckte det med att min man bara tittade på mig så blev jag sugen direkt, men, men......
    Själv har jag funderat på någon form av terapi, sexterapeut kanske.

• Anonym (tvåbarnsmamma)
    Anonym (6) skrev 2011-01-27 19:35:58 följande:
    Här är en till som har noll sexlust, vilket börjar bli jobbigt. Vi har 2 underbara barn och varit tillsammans i 6 år. Vi går inte i några skiljastankar men om jag inte får tillbaka lusten kan det nog gå illa. Jag vill ha ett fungerande sexliv och önskar ibland att det  fanns en "on/off" knapp som bara kunde trycka på. Jag ser hur frustrerad min man är och jag vill så gärna, men hur göra när man absolut inte har lust.....suck. Innan vi fick barn räckte det med att min man bara tittade på mig så blev jag sugen direkt, men, men......
    Själv har jag funderat på någon form av terapi, sexterapeut kanske.
    Låter som en god idé att skaffa hjälp! Jag har ingen erfarenhet själv men skulle absolut varit värt att testa om det skulle dyka upp problem!
Svar på tråden Hur ska man förbättra detta? Kan man??