• Agamemnon

Revlons färgbomb - hur välja rätt?

Jag har läst en massa bra saker om Revlons s.kl. färgbomb, vad jag dock inte begriper är hur man bestämmer vilken färgkombination man behöver... Jag är blond (typ ljust råttfärgad) med mörkare och ljusare slingor - någon som kan hjälpa mig?

♥ Olivia 080308 ♥ BF maj 2011 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Revlons färgbomb - hur välja rätt?
  • Agamemnon
    AstraTrillian skrev 2011-01-26 21:38:29 följande:
    Menar du de här fast i mindre förpackningar? www.lyko.se/sv/varumarken/revlon.html?gclid=C...
    De verkar bara på redan färgat hår, på ofärgat blir det ingen skillnad. Vilket resultat vill du ha?
    Ja precis, det är de jag menar! Så de funkar inte på slingat hår? Jag trodde det var typ en inpackning som liksom piffar upp färgat (och slingat) hår (både hårkvalitet och färg). Jag vill göra något åt mitt torra hår plus att jag ville ge det lite lyster.

Om de inte funkar på slingat hår tar jag gärna emot tips på vanliga inpackningar för slingat och torrt hår.
  • Sanna här

Jag har blonderade slingor och har använt det. Det kändes jättebra att ha i, och tips på nyans fick jag av en frisör. Visst är det en inpackning med toning i. Tyvärr blev nyansen på mig inte som jag ville, jag ville ha mer guldigt och nyansen hette något sådant men jag blev askblond. Kan ha berott på att jag hade starkt blonderat hår då, men det tvättades ju ur.

• Agamemnon
    Sanna här skrev 2011-01-27 01:04:43 följande:

Jag har blonderade slingor och har använt det. Det kändes jättebra att ha i, och tips på nyans fick jag av en frisör. Visst är det en inpackning med toning i. Tyvärr blev nyansen på mig inte som jag ville, jag ville ha mer guldigt och nyansen hette något sådant men jag blev askblond. Kan ha berott på att jag hade starkt blonderat hår då, men det tvättades ju ur.

Det lät ju inte så lyckat. Jag får nog leta upp en bra "vanlig" inpackning istället.
  • Sanna här
    Agamemnon skrev 2011-01-27 10:50:00 följande:
    Det lät ju inte så lyckat. Jag får nog leta upp en bra "vanlig" inpackning istället.
    Det ska gå att använda på blonderat hår, det var frisörens tips när jag klagade på för vitblonderat hår och jag tänker nog testa en annan nyans längre fram. Så skräms inte av det. KC Professional har också en färginpackning, men den har jag inte testat.
  • AstraTrillian

Blonderat är ju behandlat så då tar det på slingorna Jag använder 812 och gillar den.

Annars tycker jag "Absolut repair intensivkur" är superbra för risigt torrt hår, en vanligt inpackning. Jag brukar ta på handdukstorrt hår, dra över en platspåse och ha så länge som möjligt, gärna över natten. Gör underverkt på min risbuske.

• 82an

Jag har blonda, nästan vita slingor i håret och använder 1002an. Jag brukar ta den varannan tvätt och vanlig inpackning varannan tvätt. Kanske 1003 eller 931 skulle vara något för dig utifrån vad du beskrivit.

• Päron1986

Någon som har testat den för rött hår?

"Fire red" tror jag är något för mig, men vet inte..

Svar på tråden Revlons färgbomb - hur välja rätt?