• klar is

Extremt torra händer! Tips, snälla!!!

Jag har på dom senaste månaderna fått totalt förstörda händer. Dom ser ut som jag vet inte vad
    Mellan fingrarna är jag helt röd och resten av händerna bara spricker och spricker. Jag har aldrig haft det här problemet förut.
    Det är obehagligt att ta i kläder etc och dom svider.

Jag smörjer med både det ena och det andra men det hjälper inte.
    Det är så fruktansvärt jobbigt så nu behöver jag råd på några krämer som kanske råder bot på detta?

Jag har även fått ett rött torrt utslag på kinden, avlångt. Det blossar upp ibland ch det gå då snabbt.
    På några timmar så är det helt fnasigt och svider gör det med.
    Finns det någon kräm som kan vara bra mot det också?

• Svar på tråden Extremt torra händer! Tips, snälla!!!
  • Mamma till Anton

Oh, när jag såg denna tråden... Tack för du skapade den. Jag har precis samma problem som du. Har en massa sprickor mellan fingrarna, och det är så torrt! Det gör så ont för mig nu. Det svider när jag ska ta upp min son och när jag ska tvätta hnderna. Va jobbigt!!! Har alltid haft torra händer på vintrar. Men aldrig spruckit så här! Jag ska köpa Helosan. Det är bra. Har du provat?

• klar is

Jo jag har provat men hur länge måste man smörja innan man blir bra? Jag är livrädd för vatten. Vatten är ett rent helvete.. Jag trodde det kunde bero på kylan men det här kom innan vintern. Och dom röda utslagen mellan fingrarna, vad är det?

• sebbeman

Jag har jätteproblem med torra händer speciellt på vintern....jag använder canoderm....en jättebra kräm som finns både som receptbilagd o receptfri på apoteket...det va en läkare som gav mig det tipset...

• sebbeman

Läkaren sa till mig att jag hade handeksem.....kanske är det du har också....men canoderm hjälper....smörj ofta sa han också varje gång man tvättat händerna...använd flitigt...den går in i huden rätt så snabbt

• Mamma till Anton

Ja, jag vet inte vad de röda utslag är. Det är oxå vitt. TORRT som 17...
    Sebbeman - Så krämen fungerar bra för dig?

• Lope

TIPS TIPS TIPS
    Först smörjer ni in med ren ALOE VERA, sen efter det en handkräm som innehåller ALOE VERA. Jag lovar er att det gör susen....har många referenser på det.
    (Säljer Aloe Vera produkter)

• grekland

hej...alla e ju liksom inte samma kanske för man är gravid......tips är...gå till läkaren eller fråga på mvc....så får ni rätt för er......kram o lycka till..s

• sebbeman

Den funkar jättebra för mig....värt att prova iallafall....finns tuber dom kostar väl 50 kr eller når....

• klar is

Är det ett bestående problem? Eller tror ni att man kan bli av med det? Om man smörjer och så..

Svar på tråden Extremt torra händer! Tips, snälla!!!