• Anonym

sover ljudligt

Min bebis på sju veckor har börjat stånka och stöna i sömnen efter matningarna. Hon sover lugnt i ca 1 h sen börjar hon stånka och stöna. Ibland krystar hon ljudligt. Det är sällan så att hon vaknar men jag är orolig att hon inte sover bra. Kan hon vara dålig i magen? Hon brukar kräkas ibland och nu har hon inte bajsat på 3 dagar. (Hon får ersättning och har fått det utan problem sedan födseln)

• Svar på tråden sover ljudligt
  • BVC Sköterskan

Hej!

Har hon inte bajsat på tre dagar och endast får ersättning, tycker jag att du kontaktar er BVC-sköterska.
    Möjligen kan det finnas en ersättning som passar henne bättre. De finns de som innehåller goda bakterier och de som innehåller lactulos, vilka båda har god effekt på trög mage/förstoppning. Ibland kan man även behöva ge ett klyx för att lösa "behandla" en förstoppning.

Jag tror att hon låter på nätterna är kopplat till hennes förstoppning. Varför hon är förstoppad tycker jag dock att du skall diskutera med er BVC-sköterska om, som känner till hela hans historia.

MVH Christine 

• Anonym

Nu har hon bajsat och det var verkligen ngen hård bajs. Kan hon vara förstoppad trots att bajset var löst? Det var även svagt grönsvarta stråk i det gula bajset.

• Anonym

Glömde tillägga att jag både ammar och ger ersättning

• BVC Sköterskan

Hej!

Det är fullt möjligt att barn bajsar löst om de är förstoppade.
    Jag tycker dock att du ringer er BVC sköterska, så att ni får fundera på om du kanske borde erbjuda någon annan ersättning.

MVH Christine 

Svar på tråden sover ljudligt