Gwempa skrev 2011-01-28 08:02:15 följande:
Men hallå, stanna upp ett tag. Som jag tolkar det, och även Suneboll, så har de testat barnmat o upptäckt halter som INTE redovisas på innehållsförteckningen. Alltså kvittar det hur noggrant ni läser inbehållsförteckningen.
Men medans ni ändå läser innehålksförteckningarna kan ni reflektera över alla dessa ingredienser, hälften av vilka ni knappt vet vad det är, än mindre varför de är i gröten. Alla dessa konstlade ingredienser är tillsatta där för att göra billigast möjliga gröt. Ingredienserna framställs ofta o förädlas med hjälp av staka kemikalier o det är ofta i dessa som gifterna sitter. Varför vissa ibland blir kvar. Nu till nästa tankeställare, varför vill man mata sitt bqtn med något som feamställts såhär? Varför vill mat stoppa i barnet en gröt gjord på 20-30 ingredienser när den bara behöver innehålla havre, vatten och en klick riktigt smör samt några bär om man vill lyxa till det? Hur bekväma har vi mammor blivit när vi medvetet väljer detta dåliga och dyra alternativ? Tycker det är sorgligt!

Jag håller med dig! Jag har en 6 månaders gammal dotter, så henne måste jag ju tyvär ge ersättning/välling..
Annars gör jag hennes smakportioner själv!
Köpte ju tyvär gröt igår.. och det känns ju inge vidare att börja ge henne det.. men blir det inte för mycket fibrer när man gör den själv? Jag är inte så kunnig på detta område... :S