Diarré i början av graviditet.
Hej!
Jag är gravid i v 10 med mitt andra barn. Det är så att jag har haft problem med magen till och från under dessa första veckor. Vissa dagar kan jag vara helt ok i magen,medans jag andra dagar kan vara väldigt orolig och ha diarré och minskad matlust.
Jag har inte haft någon jättebra matlust sedan jag blev gravid,men har ändå försökt äta mindre protioner lite oftare istället,vilket har funkat bra.
Jag har inte mått illa eller kräkts,möjligen lite lättare illamåenden då och då,men ändå tappat c.a 2-3 kg. Jag har stått stilla på den vikten sedan dess. Jag var dessutom lite överviktig redan innan graviditeten så just viktminskningen är inte det som oroar mig mest. Utan det är att bebisen inte ska få i sig den näring den behöver,och kanske rentav inte klara sig.
Jag har haft lite ont i magen till och från,mest gaser,men även lite ovanför blygdbenet. Känns som en stramande känsla. Jag har inga blödningar eller onormala flytningar.
Jag mår i övrigt bra,men är väldigt trött och orkeslös och blir ganska lätt andfådd.
Mina värden var fina vid inskrivningen på mvc,så jag tror inte att det är några allvarligare fel. Men jag blir ändå orolig. Är detta vanligt och hur stor är risken att fostret påverkas av detta?
Sedan undrar jag också om detta kommer att lugna ner sig efter första trimestern,eller om jag får stå u med det härt tills bebisen kommer?
Jag hade inga så´na här problem då jag väntade mitt första barn.