Anonym (ledsen) skrev 2011-01-27 15:46:36 följande:
båda jag och maken studerade när vi fick ett mindre arv, eller rättare sagt jag.
dem pengarna satte jag in på konto åt barnen, då det i testamentet stod att jag skulle göra
så för att få ut arvet. inget mig emot barnen får lite pengar när dem blir stora.
sen sålde jag min bostad fick inte så mkt vinst för den då jag bor i en mindre stad.
betalade mest tillbaka till skatten. Det som blev kvar betalade vi av våra skulder med.
maken jobbade lite extra då och då. Vi skrev det vi trodde vi skulle ha i inkomst under året och det är ju inte alldeles lätt, vi visste inte att vi skulle få arv eller om min gamla bostad skulle bli såld då det inte är en så attraktiv bostad etc. pengarna gick mest åt att betala bostadslån, skatt och skulder.
va ska vi göra... har liksom inte pengar att betala tillbaka allt på en gång, har ca.3veckor på mig enligt brevet.
ringer man dem som kommer man inte fram pga tekniska problem.
hur går vi vidare med det här?
Du får fortsätta försöka ringa.... eller möjligen maila via deras hemsida. Du kan få en avbetalningsplan. Är det så att inkomsten blivit större än vad ni beräknade på ansökan, så är det självklart att ni får betala tillbaka. Men om barnens konton skall räknas in låter ju lite märkligt. Det kan ju också stå som "enskild egendom" i testamentet och då får de pengarna inte röras.