Insomningsmedicin till barn.
Jag behöver hjälp. Vi behöver hjälp för vi är på bristningsgränsen allihop. Jag är gift och tillsammans har vi en dotter på snart fyra år.
Vår dotter har alltid varit väldigt framåt, energisk och envis. Hon går på dagis, äter helt okej, är ute dagligen och aktiverar sig lagom mycket . När hon var 7 månader gammal fick vår dotter magsjuka för första gången och efter det har vi dagligen kämpat med hennes insomning vid sänggående för natten. Det är bråk, skrik, slag, stånkande, stönande, ilska, frustration, knölande, lek, gråt, hyperaktivitet, flängade i sängen fram och tillbaka, upp och ner i timmar. Detta är varje dag, mer eller mindre. Varje dag i cirka tre år.
Vi har prövat ALLT som går att pröva utan läkares hjälp. Lugn och ro, rutiner, läsa saga, lyssna på band, massage, sjunga, somna till film, värmekuddar, pratstund innan, förberett henne långt innan på sömn, bad, varm mjölk, sitta i knät och vaggas till sömns, köras i vagn fram och tillbaka(när hon var liten). Vi har bönat, vi har blivit vansinniga, vi har pratat och diskuterat med henne, vi har kört nolltolerans. Vi har gjort allt som står i vår makt för att få henne att somna utan bråk i tid, men det funkar inte. Det känns som att vi är inne i en ond cirkel och vi behöver hjälp med att komma ur den.
Min fråga är: Insomningsmedicin för små barn, hur fungerar det och finns det ens en möjlighet att testa?
Detta är alltså inget fall där barnet har krånglat lite med sömnen i en månad utan vi har i flera års tid kämpat med detta.
Tack på förhand