Hur stor är chansen att han kommer hem igen? Solskenshistorier efterlyses!
I Måndags kväll vid 23-tiden släppte jag ut våran hankatt för en snabb ute vistelse innan vi skulle lägga oss.
Det har nu gått lite över 2dygn och våran familjemedlem är fortfarande inte hemma. Vi har letat överallt, men vi hittar honom inte. Snön har sakta sopat bort hans tass spår och det enda vi har lyckats hitta är stora spår av något större djur gissningsvis hund, räv, varg eller lodjur på tomten. Det ser där med relativt mörkt ut.
Han har aldrig varit borta så här länge, och det gör ont i hjärtat på mig att inte veta var han är.
Våra barn är otröstliga, de saknar sin "kisse" och undrar var han finns. Även vi föräldrar saknar honom något obeskrivligt.
Vi har underrättat förskolan, de i sin tur tittar lite extra efter våran katt när de går ut med barnen. Jag har även kontaktat de närliggande katthemmen och de har även fått fotografier, beskrivning samt kontaktuppgifter om någon skulle lämna in honom.
Polisen är även underrättade då vi anmält katten försvunnen. Vi har dessutom tagit hjälp av en större annonssida på nätet och lagt ut en efterlysning. Imorgon kommer vi kopiera ut lappar som vi kommer sätta upp i de närliggande butikerna.
Jag behöver nu lite peppning, så jag undrar om någon har en solskenshistoria, där ett bortsprunget djur mot alla odds hittar tillbaka hem välbehållen? Även tips på vad vi kan göra mer tas tacksamt emot.