• jennnyberg

Martina Thun var inlåst i 6 dagar....

http://www.aftonbladet.se/wendela/article8474673.ab

Vad anser ni om detta?
    Är världen jämställd nog?

Personligen skulle jag ha ställt upp om jag visste att pengarna skulle vara till hjälp.
    6 dagar från sitt barn e mycket..... men pappan tog ju hand om skruttan.

Tycker ni hon gjorde rätt?
    Tycker ni hon gjorde fel?

Motivera.
  • Svar på tråden Martina Thun var inlåst i 6 dagar....
  • OrdinaryMe

tyckte hon gjorde helt rätt.
     som hon själv säger; klart hon måste kunna lita på att pappan tar lika bra hand om barnet.

• Julutzi

Men herregud.... Klart hon gjorde rätt! Barnen är väl lika trygga med sin pappa...

♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • Legewiel

Ja det är väl lugnt, det är ju inte en nyfödd bebis vi pratar om (som måste ammas tex.) utan en 9-månaders

Det är sorgligt att vi inte kommit längre än så, tänk om hon hade legat på sjukhus i en vecka istället, hade dessa knäppa mammor skickat hatmejl då också?

Tycker det säger mer om de andra mammorna och vilka män de valt att skaffa barn med när de inte ens kan tänka sig att lämna barnet med pappan...

• SunnyBunny

Haha..förlåt men jag kan bara skratta till alla hysteriska mammor;)

Det är ju ett hån mot alla pappor där ute! Att de inte skulle klara av och ta hand om sitt barn i ynka 6 dagar? Pinsamt!

Såklart hon gjorde rätt! En livs chans och hon gjorde det för en bra sak! Även jag var bortrest en vecka när min dotter var i den åldern! Hon klarade sig utmärkt hos sin pappa, och verkade ganska nöjd när jag kom hem;)

• Julutzi
    Legewiel skrev 2011-01-28 09:36:39 följande:
    Ja det är väl lugnt, det är ju inte en nyfödd bebis vi pratar om (som måste ammas tex.) utan en 9-månaders

Det är sorgligt att vi inte kommit längre än så, tänk om hon hade legat på sjukhus i en vecka istället, hade dessa knäppa mammor skickat hatmejl då också?

Tycker det säger mer om de andra mammorna och vilka män de valt att skaffa barn med när de inte ens kan tänka sig att lämna barnet med pappan...
    Exakt!! Håller med fullständigt!
    ♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • La Lola

Ingen hade ju klagat på pappan om han hade gjort samma sak......

Barnet kommer inte att få några men av detta....
    Jävla trams.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Hanniz84

tycker inte dt är nåt konstigt alls... barnet har ju en pappa
    o alla fall i vår familj är pappan precis lika mkt förälder som jag...

ISA 1/9-2009 <3 Lillesyskon BF 16/4-2011 <3
  • jennnyberg

Tummen upp!
    Jag undrar bara vad det e för folk som verkligen tycker hon gjorde fel...... eftersom hon fått hat mail.....

• SunnyBunny
    jennnyberg skrev 2011-01-28 09:45:53 följande:
    Tummen upp!
    Jag undrar bara vad det e för folk som verkligen tycker hon gjorde fel...... eftersom hon fått hat mail.....
    Ja det undrar jag med! Skulle vara intressant om nån av dem fanns här inne och svara. Så man fick höra deras åsikter.....
  • Pleco
    jennnyberg skrev 2011-01-28 09:45:53 följande:
    Tummen upp!
    Troligtvis FL-morsor.
  • k girl

Jag kan inte tycka att hon gjorde fel, nej. Hade hon varit ensam föräldraledig och sen bara åkte bort i en vecka, då kan man ju diskutera - men nu hade ju pappan varit föräldraledig i ett par månader och då har ju med största sannolikhet barnet en trygg anknytningsperson i honom. Jag och sonen kan ju åka från min man några dagar, det är inte annorlunda på något sätt.

• jennnyberg
    Pleco skrev 2011-01-28 09:48:41 följande:
    Troligtvis FL-morsor.
    He he...... ja förmodligen..... dom präktigaste av dom alla Flört
  • Nenne 71

Jag skulle inte kunna göra en sådan här sak.

Men det har enbart egoistiska orsaker eftersom jag skulle längta ihjäl mig efter min son Skrattande
    Tycker hon gjorde HELT rätt eftersom hon ville detta+ att barnet var ju hos sin pappa. Tror absolut inte att barnet led.

• JosephineB

Jävligt smarta (!) morsor som skriver hatmail till en kvinna som hjälper till att samla in 12 miljoner kronor till BARN runt om i världen.
    Ibland undrar man hur folk tänker.

6 dagar... herregud! Har världen inte kommit längre i utvecklingen?

• Flickanx2

Självklart gjorde hon rätt. Om nu inte bebisen hade särskilda behov el nåt. En vanlig situation med ett så gammalt barn far väl inte illa av att vara med sin pappa i en vecka. Nä, jag hoppas verkligen att världen kommit så långt i sin utveckling så att folk förstår att en pappa kan vara lika duktig och kärleksfull mot ett barn som en mamma. Jag menar, hon hade ju kunnat hamna på sjukhus en vecka. Vore det helt hemskt mot alla barn som varit i den situationen då? Självklart kan man kanske inte gämföra det. Men bara tanken att det vore att göra ett barn så illa genom att vara borta en vecka...hur många barn hade då inte varit förstörda i vår värld då?

128
  • Cocco
    Legewiel skrev 2011-01-28 09:36:39 följande:

Förutom att det är rätt många 10 månaders som faktiskt ammas fortfarande.
Svar på tråden Martina Thun var inlåst i 6 dagar....