Julsånger för Barn!!
Några tips?
Några tips?
Vet att det finns en Disney julskiva, men då sjunger dom på engelska.
Men annars är väl de klassiska julsångerna, som Hej Tomtegubbar, Pepparkaksgubbarna, Tomtarnas julnatt, Rudolf med röda mulen att klassas som barnvänliga? Och det finns att köpa skivor med klassiska julvisor på, kolla på www.ginza.se där har dom t o m en som heter barnens julfavoriter elle rnåt sånt.
men som typ jag såg mamma kyssa tomten?
jadu, fått uppdrag av svärmor att fixa en skiva som de kan spela på dagis
Men du startade ju en tråd om detta i förrgår för satan.
Måste du starta nya trådar om samma sak hela tiden bara för du inte får tillräckligt med uppmärksamhet i den förra?
www.google.se skulle lösa 90% av dina problem.
men henrik
svara på min fråga istället
om jag gogglar hur sjutton ska jag då tänka, passar den här ett barn?
finns de nån? som kan hjälpa mig?
varför inte gå in på något cd företag och titta på vilka julskivor de har??! De brukar ju ange några av låttitlarna när de informerar om skivan.
Låtar som När nätterna blir långa, Tomtarnas visa, Staffan stalledräng, När som pepparkakebagaren, En sockerbagare, Vi komma från pepparkakeland, mfl. Är ju lovande titlar.
På www.ginza.se kan du skriva in "jul" i sökfältet, och sen kan du klicka på alla titlar du får upp, där står det vilka låtar som är med. Jag såg mamma kyssa tomten finns säkert med på den skivan jag nämnde. Om inte så finns den på nån annan skiva.
Men herregud Henrik28, vad är det för attityd egentligen?? Vem tror du att du är?, som kan bestämma hur många trådar man får starta. Tagga ner och ägna dig åt andra viktigare saker än att klaga på andra, man får hoppas att du har en vänligare ton i rl annars finns det en klar risk att du åker på en nit en dag. (nit - skånska för smäll)
Änglatuss, ta inte åt dig! Vissa människor har inget hyfs bara!
Finns det ett Åhléns i din stad så rekommenderar jag dig att gå dit och kolla, såg att det var rena julhysterin med en salig blandning av julskivor där härom dagen. Skäliga priser också, annars kan du ju tjuvkika där och sedan beställa på nätet.
Själv har jag en skiva som heter "En riktig svensk jul" (med Åke Jelving) som är kanon. Brukar ha den på julfesten på förskolan där jag jobbar. Vi dansar runt granen till den och den innehåller alla dom gamla goà svenska julsångerna som Räven raskar över isen, Ritsch ratsch filibombombom, Nu är det jul igen m fl. Du kan tro det går undan i dansen och vi har VÄLDIGT skoj!!!
En riktigt svensk jul
tack, den ska jag kolla på vad den har för låtar
ska faktiskt till stan idag så då kan jag kika oxå på åhelns!
tack för tipsen!