• Anonym

Cysta på äggstocken.. hur känns det ??

konstant mensvärk har jag jag skulle kontakta läkarna för att få en undersökning omdelbart typp på måndag.

• Anonym

När jag hade en cysta så kände jag inte av den alls. Men när den sprack så kändes det som värkar... kan inte beskriva det på något annat sätt. Var tvungen att sitta och krysta, till slut kan bara en massa slem, höll nog på i 5 timmar, när jag kom till akuten kunde de bara konstatera att den spruckit...och värken var borta.

• Anonym

Om jag vore du skulle jag nog kontakta gyn och mer eller mindre kräva en besökstid och ultraljud. I mina öron låter det som att det skulle kunna va endometrios.. Inte för att skrämmas eller så, men kan va bra att kolla upp. Det behöver ju i o f sig inte synas på VUL, men det du beskriver med ständig mensvärk, ont när du bajsar och att du kan få sådär ont är väldigt typiska symptom. Det behöver inte va en cysta, utan kan vara endohärdar på andra ställen också. Endometrios är ingenting farligt, men det är nåt som av läkare ofta negligeras, vilekt det inte borde göra! Enda sättet att diagnostisera endometrios är via titthålsoperation. Hur som skulle jag, om jag var du (och jag är inne i den processen själv) kontakta gyn och be dem att verkligen ta dig på allvar. En sån där smärta ska man inte behöva stå ut med utan att få hjälp!

• Anonym

Ja sök för 17 gubbar jag väntar på att de ska operara bort ena av mina äggstockar för cyster och de pratar även om att ta den andra med. Så för din skull sök vänta inte längre ring på måndag.

• Anonym

ja du själv har jag en cysta som sitter och trycker runt ryggraden neråt ljumsken den gör jävligt ont ska jag säga gör det så får jag väl åka in akut det nästan är oidligt ibland alltsåGråter

Svar på tråden Cysta på äggstocken.. hur känns det ??