• Isola80

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Ang hår på mage.

Förra graviditeten fick jag väldigt mycket hår på både mage och (fy fan) i ansiktet. Långa snygga polisonger. jag pratade med en kompis som jobbar med hudvård och hon sa att man absolut inte ska göra något åt det då det endast är hormonellt och försvinner efter graviditeten. OM man rakar eller plockar så stimulerar man hårsäckarna. Jag rörde inte polisongerna och de försvann efteråt, ungefär samtidigt som håret på huvudet, när man ammat i 4 månader.

• Isola80
    Capa skrev 2011-03-30 10:42:37 följande:
    Ja det har jag med hört!! Får dölja magen i sommar på stranden haha
    Ja, precis! Det finns ju sådanadär bikini som är som linnen. Tänkte jag nog testa. Dessutom ska man ju ändå akta sig lite för solen.
  • Isola80
    alexander2011 skrev 2011-03-30 11:15:46 följande:
    ja Tankini tror jag det eter. är som en inbyggd bh i linnet. det tänkte jag ev skaffa och hipsters
    Har funderat på det eller tält...
  • Isola80
    Kevin och Freja skrev 2011-04-06 11:29:17 följande:
    Lägger upp en bild på oss Nygifta Hjärta
    Gravid i v. 20 men det gick att klämma in magen i klänningen ändå :)

Vi är så glada, både som herr och fru Hultman och som nyblivna föräldrar i augusti :)
    Fin du är!

När jag gifte mig för 2,5 år sedan så hade jag testat positivt 3 dagar innan. Så gott om plats fanns det i klänningen, men bara min man och jag visste om det. Det var oplanerat men väldigt roligt.  Grattis!
  • Isola80
    SandraP1990 skrev 2011-04-08 14:18:30 följande:
    jag måste fråga, en pinsam fråga men jag har aldrig bytt kläder lr blöja på bebisar så jag vet inte! det finns juh typ bebis trosor, har man dom på killar också lr finns det bebis kallingar? å när börjar man andvända dom? i början har man väl bara blöja å body lr hur går det till hjääälp, å str 50 passar det alla nyfödda lr är det för smått för barn som kommer ut längre än 52 cm å väger över 4 kilo??
    Min dotter var 52 cm och 3100g när hon föddes och jag hade stl 50 på henne den första månaden. Till BB hade jag med en body i stl 50 som jag fick vika upp ärmarna på, så det kan nog vara lite olika.
  • Isola80

Raka er INTE!!!! det stimulerar hårsäckarna så att håret fortsätter växa.

Jag hade förra graviditeten (och denna) väldigt snygga polisonger och hår på magen. Men de försvann efter bebisen kom ut. Allt hår och naglar är på tillväxt under graviditeten men när man ammat i ca 4 månader tappar man allt.

• Isola80
    SandraP1990 skrev 2011-04-17 10:48:00 följande:
    jag måste bara berätta en underbar grej=) skrev juh här för ett tag sen att min moderkaka låg i framvägg att jag känner små sparkar men dom e väldigt små, i går helt bara såå, då kunda jag känna riktiga ordentliga sparkar som jag t.o.m kunde känna svagt på utsidan, vad har hänt moderkakan kan väl inte flyttas bara så lr? å bebben kan väl inte bli grymt mkt starkare på bara någon dag??
    Jag har också moderkakan i framvägg men har känt rörelser jättelänge, typ sen v 14. Det är nog väldigt individuellt, hur man är byggd mm. Visserligen har jag ju varit gravid en gång innnan så jag "vet" hur det ska kännas.
  • Isola80
    LYCKA82 skrev 2011-04-18 11:37:27 följande:
    Jag har ett sånt bälte men jag tycker inte det hjälper.. men får kanske ge det en chans till.
    Nä det är inte så mycket man kan göra åt bristningarna i nuläget, bara att acceptera antar jag.
    Hur mkt har du gått upp i vikt? jag har gått upp cirka 7 kilo... v'ägnde 49 när jag blev gravid, nu 56 kilo! Känns mkt för att vara min kropp..
    Jag har gått upp som du. Vägde 55 innan och nu 62, känns också mycket på min kropp. Jag tycker det är jättejobbigt att baken och höfterna blir större, har svårt att acceptera viktuppgången. Jag hoppas verkligen att jag inte kommer över 70 innan det är över...
  • Isola80
    Ninakarolina skrev 2011-04-26 14:14:25 följande:
    Haha ingen aning, men kollade på graviditets kalender här på fl... och då är de den 25 :S.
    Titta en gång till  

(ovanför veckorna)
  • Isola80

Jag läcker ingenting. Det är nog väldigt individuellt och har inget med mjölkprodujktionen att göra. Med förra bebisen hade jag väääldigt mycket mjölk, till tvillingar sa de på BVC och min dotter hade en viktkurva som gick rakt upp. Men jag läckte inte en droppe, hade aldrig amningsinlägg eller sprutade aldrig. Hade en i mammagruppen som läckte väldigt mycket, det sprutade rakt ut om bebisen släppte taget när hon ammade. Men hon hade inte mer mjölk än mig för det.

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011