ZillyChili skrev 2011-03-05 07:58:00 följande:
Strunt i länken! Kan vara kul att titta på för att ha något att följa, men det går ju absolut inte att rätta sig efter den!
Jag har också bakåtliggande livmoder, är i vecka 17+5 idag, med en kula utan dess like! (okej, lite överdrivet)
Jag är lika stor som min arbetskamrat som är 7 veckor längre gången än jag, så det där är väldigt individuellt!
Det är inte heller att jag har lagt på mig en massa då vågen visar -1,5 kg sedan graviditet börjar.
OM man ska ha något mål vad gällande vikt i graviditet så är det väl att jobba för att inte lägga på sig för mycket fett på sig själv? Men det är lättare sagt än gjort när hungern kommer på (utom på mig då som knappt kan äta) och man blir mindre och mindre rörlig 

Du är garanterat fin som du är! (61,4-62,7 låter inte som en farlig vikt heller)
Jag vägde 56 innan då det är därför jag nojjar, det betyder att jag är +5-+6kg redan. och överallt läser man "det är normalt att ha gått upp 1-4kg". Jaha, då är la jag onormal då. 
Och jag försöker att inte gå upp för mycket i vikt, men jag måste ju äta när jag blir hungrig.. det där med "ett mellanmål och en frukt" extra om dagen säger jag också tjena till. Vissa dagar räcker det, andra dagar äter jag dubbelt så mycket som "normala" dagar. Och dessutom försöker jag äta hyffsat sunt också, grovt bröd, inte för fet mat osv.. men men.
Jag är bara rädd för att bli för stor så det kommer göra att jag inte kommer orka förlossningen lika bra osv.. Är 170cm lång så jag är fortf normalviktig..